10 حلقه چاه غیرمجاز در تهران مسدود شد


10 حلقه چاه غیرمجاز در تهران مسدود شد

تهران- ایرنا- سرپرست امور منابع آب تهران گفت: طی یک هفته کاری با انسداد 10 حلقه چاه غیر مجاز از خروج بیش از 40 هزارمتر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این منطقه جلوگیری شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، وحید مرادی نسب اظهار داشت: چاه های مورد اشاره با تلاش کارشناسان حقوقی و گروه بازرسی و نظارت امور منابع آب تهران و با اخذ دستور قضایی در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دبی ۲.۵ لیتر بر ثانیه و عمق ۴۵۸ متر پُر و مسدود شد.

وی اضافه کرد: در مدت یاد شده در بخش آب های سطحی پنج مورد بررسی تصرفات غیرمجاز رودخانه ها و در بخش آب های زیرزمینی ۶ مورد چاه غیرمجاز شناسایی و اخطاریه آن نیز صادر شده است.

مرادی نسب گفت: در راستای کنترل و مدیریت میزان برداشت آب از چاه های مجاز، نسبت به نصب ۱۱ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه های پروانه دار اقدام شد.

وی با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ با دستگاه قضا برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب های سطحی و زیرزمینی، اظهار داشت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

مرادی نسب گفت: با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

سرپرست امور منابع آب تهران خاطر نشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد می کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، از حدود ۴۲ هزار حلقه چاه حفر شده در استان تهران بیش از ۲۸ هزار حلقه غیرمجاز است که از این تعداد چاه غیر مجاز، سالانه ۴۰۶ میلیون متر مکعب آب برداشت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا