راهنمایی انتخاب و خرید پربارترین نهال میوه در کرج در سال 1400


مرکز استان البرز کرج است و این استان دومین کلان‌شهر ایران است. جمعیت استان البرز نزدیک به دو میلیون نفر است و شهر کرج در کوهپایه‌های البرز مرکزی قرار گرفته است، وسعت این شهر 160 کیلومترمربع بوده و آب‌وهوای آن کوهستانی و معتدل است. خرید نهال میوه در کرج با قیمت مناسب به‌منظور احداث انواع باغ میوه اهمیت زیادی دارد. یکی از نهالستان‌های معروف که...

مرکز استان البرز کرج است و این استان دومین کلان‌شهر ایران است. جمعیت استان البرز نزدیک به دو میلیون نفر است و شهر کرج در کوهپایه‌های البرز مرکزی قرار گرفته است، وسعت این شهر 160 کیلومترمربع بوده و آب‌وهوای آن کوهستانی و معتدل است. خرید نهال میوه در کرج با قیمت مناسب به‌منظور احداث انواع باغ میوه اهمیت زیادی دارد. یکی از نهالستان‌های معروف که بهترین قیمت نهال میوه در کرج را از آن خودکرده است، نهالستان پالیز نهال است. کرج به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب خود از نظر اقتصادی و امکانات همانند تهران است. در استان البرز کاشت نهال میوه‌هایی نظیر گلابی، سیب، هلو، شلیل، آلو، زردآلو، گیلاس و... امکان‌پذیر است.

این شهر در 36 کیلومتری غرب استان تهران قرار دارد و دارای رود و جنگل و باغات فراوانی است. در دامنه جنوبی استان البرز به رشته‌کوه البرز خواهیم رسید. کرج از شمال به شهر چالوس و از جنوب به شهرستان شهریار و از غرب به ساوجبلاغ و اشتهارد و از شرق به تهران نزدیک است.

استان البرز توسط رشته‌کوه‌های البرز از مازندران جدا شده است و این استان شامل شهرهای هشتگرد، ساوجبلاغ، کرج، اشتهارد، نظرآباد، فردیس و طالقان است. استان البرز در فصل‌های سرد پاییز و زمستان تحت تأثیر دریای مازندران و بخش‌های شمالی و شمال غربی از آبان‌ماه با بارندگی برف‌وباران همراه است. آب‌وهوای این استان نسبت به تهران خنک و مرطوب است و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن دوری از کویر است.

ارتفاع از سطح دریای کرج

کرج در ارتفاع 1297 متری از سطح دریا قرار دارد. جلگه وسیع کرج نیز دارای ارتفاع 1320 متر از سطح دریا بوده و یک مسیر ارتباطی مهم برای انتقال انواع کالا محسوب می‌شود.

معرفی بهترین نهال میوه در کرج

خرید نهال بادام

راهنمایی انتخاب و خرید پربارترین نهال میوه در کرج در سال 1400

بهترین نهالستان میوه در کرج

تحمل نهال بادام در برابر کم‌آبی، بی‌آبی، شوری خاک و سرما بسیار بالا است و نهال آن در کرج به‌راحتی پرورش داده می‌شود، بادام از ارقام تجاری نهال میوه است.

نهال میوه گلابی

گلابی از میوه‌های خمره‌ای شکلی است که طعم و مزه شیرینی دارد. رسیدگی و مراقبت از گلابی بسیار راحت است و ازاین‌جهت گزینه خوبی برای کاشت محسوب می‌شود.

نهال میوه گیلاس

راهنمایی انتخاب و خرید پربارترین نهال میوه در کرج در سال 1400

خرید بهترین نهال گیلاس در کرج

یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید نهال میوه در کرج، گیلاس است. این میوه هم پرطرف‌دار بوده، هم محصول فراوانی تولید می‌کند و هم از هر نظر مقاومت بسیار بالایی دارد.

نهال میوه سیب

کاشت نهال سیب در کرج به‌راحتی انجام می‌شود، این میوه را حتی می‌توان صادر کرد. ارقام متنوعی از سیب برای صادرات وجود دارند.

نهال میوه گردو

گردو در استان البرز بسیار رشد و عملکردی خوبی دارد. این نهال در استان البرز به‌ویژه در مناطقی نظیر برغان و طالقان محصولات باکیفیتی تولید می‌کند.

خرید نهال هلو

راهنمایی انتخاب و خرید پربارترین نهال میوه در کرج در سال 1400

خرید پربازده ترین نهال هلو در کرج

هلوها در دو نوع انجیری و صاف و گرد و کروی وجود دارند، ارقام هلو در ایران و آمریکا به فراوانی یافت می‌شود. این میوه درخت مقاومی در مقابل سرما دارد.

نهل میوه آلبالو

آلبالو از میوه‌های بومی اروپا و آسیا است و سرعت رشد بالایی دارد. برداشت این میوه از اویل تابستان آغاز می‌شود و همانند گیلاس به‌صورت خوشه‌ای بار می‌دهد. بهترین مناطق کاشت نهال آلبالو مناطقی با آب‌وهوای معتدل و خنک است. خوشبختانه استان البرز یکی از این مناطق مناسب است. تولید آلبالو در ایران در رده ششم قرار دارد.

شرایط آب و هوایی و اقلیم استان جهت پرورش بهترین نهال میوه در کرج

راهنمایی انتخاب و خرید پربارترین نهال میوه در کرج در سال 1400

خرید پربارترین نهال میوه در کرج

استان البرز علاوه‌بر پاییز و زمستان، در بهار و تابستان نیز با بارندگی باران روبه‌رو می‌شود. علت این بارش‌ها گاهی برخورد توده هوای گرم جنوب و هوای سرد و مرطوب شمال با یکدیگر است. ریزش باران در فصل بهار در استان البرز گاهی به‌قدری زیاد است که سبب رگبارهای شدید و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود. میانگین بارندگی سالانه در شهر کرج در حدود 251 میلیمتر است. این میزان برای احداث باغات مختلف کافی است.

علاوه‌بر بارش‌ها، یکی دیگر از عواملی که بر شرایط آب‌وهوایی استان اثر می‌گذارد، دما است. میانگین دمای سالانه البرز 14.1 درجه سانتی‌گراد است. ماه تیر با دمای 27 درجه سانتی‌گراد به‌عنوان گرم‌ترین و ماه دی با دمای 1.2 درجه به‌عنوان سردترین ماه‌های استان شناخته می‌شوند. روزهای یخ‌بندان نیز در استان البرز به طور متوسط 76 روز می‌باشد. همچنین رطوبت نسبی این استان در حدود 52 درصد است؛ بنابراین باتوجه ‌به شرایط ذکر شده خرید نهال میوه در کرج نیازمند دقت و آگاهی کامل از آب‌وهوای منطقه است.

بهترین نهال از نظر میزان رسیدگی و مراقبت از آن

برای انتخاب بهترین نهال میوه در کرج لازم است تا چند نکته مهم را در دستور کار خود قرار دهید تا علاوه بر تولید میوه‌هایی باکیفیت و فراوان، از سود خوبی بهره‌مند شوید. در قدم اول باید هدف خود را مشخص کنید، اینکه تولید میوه و احداث باغ را با چه هدفی انجام می‌دهید؟ آیا قصد فروش محصولات خود را دارید و یا اینکه می‌خواهید خودتان از آن استفاده کنید.

چنانچه قصد شما از خرید نهال میوه مصرف شخصی نباشد، ممکن است بی‌توجهی به نکاتی مثل زمان و هزینه‌های مراقبت از درخت، سازگاری درخت با محیط و سلامت اولیه نهال هنگام خرید سبب شود تا نه‌تنها سود نکنید، بلکه خسارت هم ببینید.

شناخت مناطق آب و هوایی جهت کشت بهترین نهال میوه

راهنمایی انتخاب و خرید پربارترین نهال میوه در کرج در سال 1400

خرید آنلاین نهال میوه در کرج

مسلماً شناخت مناطق آب‌وهوایی استان البرز برای کاشت و احداث نهالستان میوه در کرج اهمیت فراوانی دارد. استان البرز به دلایل مختلفی دارای اقلیم‌های متنوعی است. این استان دارای اقلیم‌های بیابانی در قسمت‌های جنوبی و اقلیم‌های مرطوب و نیمه مرطوب در بخش‌های شمالی است. این موضوع سبب اختلاف بسیار زیاد آب‌وهوایی در قسمت‌های شمالی و جنوبی استان شده است.

جمع‌بندی نهایی دررابطه‌ با خرید نهال میوه در کرج

در این مقاله برخی نهال‌های میوه سازگار با استان البرز به شما عزیزان معرفی شد و شرایط آب‌وهوایی مناطق مختلف این استان را باهم بررسی کردیم تا باتوجه‌ به این موضوع بهترین نهال میوه در کرج را برای پرورش انتخاب کنید. قیمت نهال میوه در کرج به‌منظور احداث نهالستان میوه در کرج باتوجه‌به انواع نهال متفاوت است. شما عزیزان می‌توانید جهت خرید نهال میوه در کرج به سایت نهالستان پالیز نهال مراجعه کنید و نهال موردنظر خود را با بهترین قیمت نهال میوه در کرج و به همراه شناسنامه و ضمانت بازگشت کالا به‌صورت غیرحضوری تهیه فرمایید.

وب‌سایت تخصص نهالستان پالیز جهت خرید وفروش ارقام تجاری نهال گردو : palizgerdo.ir

وب‌سایت تخصصی جهت خریدوفروش انواع ارقام تجاری نهال میوه : paliznahal.ir

شماره تماس با ما: ۰۹۰۲۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳ – ۰۹۳۳۱۸۳۲۳۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


6 مرزبان بازداشت شده به کشور بازگشتند