بسیج معین مردم در روزهای سخت بوده است


بسیج معین مردم در روزهای سخت بوده است

رئیس بسیج وزارت علوم کشور گفت: بسیج معین مردم، نظام و انقلاب در روزهای سخت بوده است. همچنین بسیج تمهیدکننده تمدن‌ نوین اسلامی در سطوح‌ و اقشار مختلف است.

رشید جعفرپور امروز، ۹ آذرماه، در نشست سراسری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید که در محل دانشگاه فنی و حرفه‌ای مشهد برگزار شد، ضمن عرض تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیج یک سازمان نیست بلکه‌ نوعی تفکر، مواجه با عالم و طراحی یک تفکر راهبردی است. بسیج معین مردم، نظام و انقلاب در روزهای سخت بوده است. همچنین بسیج تمهیدکننده تمدن‌ نوین اسلامی در سطوح‌ و اقشار مختلف است.

وی با اشاره ‌به فعالیت بسیج اساتید افزود: علاوه بر برنامه‌های مناسبتی جاری که در حفظ و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد، رویکرد حل‌المسائلی را ‌نیز در برنامه‌ها پیش گرفته‌ایم. بسیج اساتید به علت ظرفیت، نیرو، دانش و پشتوانه فکری و علمی که دارد، باید به لحاظ فکری و عملیاتی در شناسایی مسائل کشور کمک کند. لذا نظام مسائل آموزش عالی را در مجمع بسیج اساتید پیش بردیم.

رئیس ‌بسیج وزارت علوم کشور عنوان‌ کرد: همکاران ما در بسیج وزارت علوم چالش‌های آموزش عالی را احصا کردند و ما روی ‌آن‌ها کارکردیم و به ۱۵ مساله رسیدیم. ما در سطح منطقه به لحاظ علمی‌ اول هستیم و این موضوع باید آورده‌ای برایمان داشته باشد. همچنین‌ در سطح منطقه با ۱۵‌ کشور همسایه‌ هستیم که حدود ۶۰۰‌ میلیون جمعیت‌ دارد و عمده آن‌ها از لحاظ علمی پایین‌تر و برخی همگام با ما هستند.

حسینی تصریح کرد: هم‌ اکنون‌ حدود ۲۵ هزار دانشجوی‌ خارجی داریم که باید تلاش کنیم علاوه بر آموزش به آن‌ها به لحاظ فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی ‌نیز به آن‌ها توجه کنیم. لذا طرحی‌ مبنی بر دیپلماسی علمی فرهنگی را برنامه‌ریزی‌ کردیم و قرار شد در ۱۰‌ نقطه مرزی دانشگاه‌هایی برای افزایش‌ تعداد ‌دانشجویان ‌خارجی تعبیه کنیم.

وی در خصوص تغییرات حوزه آموزش عالی‌ گفت: این‌ تغییرات شامل ایجاد معاونت فناوری و نوآوری است زیرا باید به آخرین فناوری‌ها مجهز شویم. همچنین در آموزش عالی در کنار اتاق‌ فکرهای ایجاد شده اتاق فکر مهارت و اشتغال به منظور کمک به آموزش عالی کشور نیز به تازگی اضافه‌ شده است‌. هم اکنون تعداد ۱۶ اتاق فکر با مضامین اقتصاد آموزش‌ عالی، سیاست‌گذاری علمی،‌ شفافیت و تعارض منافع،‌ سنجش و انگیزش،‌ جوانان و نخبگان، سیاست‌گذاری فناوری، تحول‌ در علوم انسانی و... با ‌نگاهی علمی ایجاد شده است.

رئیس بسیج وزارت علوم کشور خاطر نشان کرد: بسیج اساتید به طور ‌کلان می‌تواند هسته اصلی اندیشه‌ورزی در اتاق فکرهای ‌آموزش عالی کشور باشد و مسائل آموزش عالی و مسائل سطح جامعه را حل کند. لذا بنده پیشنهاد می‌دهم همه شما به اتاق فکر آموزش عالی و با هر سطح دانشی جهت حل چالش‌های متعدد آموزش و مسائل مختلف کشور کمک کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...