دو مطالبه استاندار از میراث فرهنگی برای تحقق رشد اقتصادی 8.6درصدی


دو مطالبه استاندار از میراث فرهنگی برای تحقق رشد اقتصادی 8.6درصدی

استاندار سمنان گفت: افزایش تعداد بوم گردی‌ها و ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در سطح استان به عنوان دو انتظار و مطالبه‌ی جدی از اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی یاد کرد.

سید محمدرضا هاشمی،۱۰ آذر ماه در بازدید از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در نشستی با مدیر کل و روسای ادارات شهرستانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان، با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت های حوزه گردشگری در استان اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی راهکارهای عملی و اجرایی خود را در ارتباط با افزایش مدت ماندگاری مسافران ارائه کند.

استاندار سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی این استان صنعتی برای تحقق رشد بالای اقتصادی خاطرنشان کرد: برای استان سمنان در سال ۱۴۰۱ ، رشد ۸.۶ درصدی پیش بینی شده و لذا باید تلاش کرد تا این هدف محقق شود.‌

هاشمی با اشاره به اینکه پتانسیل صنعتی و معدنی، کشاورزی و گردشگری سه ظرفیت ارزشمند برای رشد و توسعه استان است، گفت: آنچه برای استان سمنان اهمیت دارد توسعه صنعت گردشگری زود بازده می باشد .

استاندار سمنان از مدیران ادارات شهرستانی میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی خواست تلاش کنند تا در هر بخش استان تعداد ۱۰ مجموعه بوم گردی به میزان موجود این واحدها اضافه شود.

استاندار افزایش تعداد بوم گردی ها و ایجاد بازارچه های صنایع دستی در سطح استان را دو انتظار و مطالبه ی جدی از اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی دانست و گفت : اگر بخواهیم رشد اقتصادی پیش بینی شده برای استان محقق شود باید از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری استفاده مناسب شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج