ساخت و سازها در آذربایجان غربی براساس طرح‌های تفصیلی باشد


ساخت و سازها در آذربایجان غربی براساس طرح‌های تفصیلی باشد

مهاباد- ایرنا- معاون‌ امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرسازی و ساخت و سازها در استان باید براساس اسناد بالا دستی و منطبق بر طرح های تفصیلی موجود بوده و خارج از این اسناد، غیرقانونی است.

آیدین رحمانی روز چهارشنبه در مراسم معارفه شهردار جدید مهاباد افزود: بسیاری از تخلفات و معضلات ساخت و سازهای غیرمجاز به علت تغییر کاربری های خارج از طرح های تفصیلی به وجود آمده و مشکلات زیادی را به شهرداری ها تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: حاشیه نشینی یکی از مسایل و آسیب های اجتماعی شهرهای استان است که باید برای ساماندهی آنها شهرداری ها وارده عمل شوند و بازآفرینی شهری را در این مناطق با جدیت پیگیری کنند.

معاون‌ امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه شهرداری نیاز به منابع درآمد پایدار دارد، گفت: نگاه درآمدزایی شهرداری ها نباید تنها به اعمال جریمه بر ساخت و سازهای غیرمجاز و صدور پروانه ساخت محدود شود بلکه انتظار می رود شهرداران جدید بر تامین منابع مالی پایدار نیز برنامه ریزی داشته باشند.

رحمانی با اشاره به اینکه تمام تلاش و اهداف شهرداری در راستای رضایت شهروندان است، افزود: سال گذشته حدود ۱۶۰ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به شهرداری مهاباد تعلق گرفته و امسال نیز تاکنون ۱۴۰ میلیارد دیگر از همین محل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مهاباد دارای پتانسیل های ویژه ای در حوزه گردشگری و جذب سرمایه گذاری است، اضافه کرد: با فراهم کردن شرایط لازم و تسهیل امور، می توان سرمایه گذاران زیادی را که خواهان سرمایه گذاری در این شهرستان هستند را جذب و از این طریق منابع مالی خوبی را برای شهرداری به ارمغان آورند.

امام جمعه مهاباد هم در این جلسه گفت: فرصت خدمت به مردم یکی از نعمت های الهی است که مسوولان باید در طول دوران خدمت خود به بهترین نحو از آن استفاده کنند.

ساخت و سازها در آذربایجان غربی براساس طرح‌های تفصیلی باشد

ماموستا عبدالسلام امامی با اشاره به اینکه عبادت تنها به نماز و روزه معطوف نمی شود، افزود: کسب رضایت خداوند در قالب خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان می تواند به عنوان بهترین عبادت در محضر خداوند تلقی شود.

وی در ادامه با اشاره به انتخاب شهردار جدید مهاباد اظهار داشت: مسوولان باید از تمام دقایق حضور خود در سمت های مدیریتی به رفع مشکلات و خدمت به شهروندان به نحو شایسته ای استفاده و شیرینی لذت کمک به مردم را نصیب خود کنند.

فرماندار مهاباد هم در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش شهرداران قبلی مهاباد گفت: از اعضای شورای شهر و مجموعه نهادهای دولتی انتظار داریم شهرداری را در پیش برد اهداف خود حمایت کرده و اجازه دهند برنامه های شهردار جدید جنبه عملی به خود بگیرد.

عارف خدرلو با تاکید به اینکه شهرداری مهاباد طی یک سال گذشته شرایط سختی را گذرانده است، بیان کرد: شورای شهر با انتخاب فردی شایسته و دارای سابقه درخشان مدیریتی نمره قابل قبولی گرفت و امیدواریم این انتخاب سبب رفع مشکلات شهرداری باشد.

ساخت و سازها در آذربایجان غربی براساس طرح‌های تفصیلی باشد

وی ساخت و سازهای غیر مجاز را یکی از مشکلات اصلی شهرسازی در مهاباد دانست و گفت: معضلات مربوط به زمین های قول‌نامه ای باید از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف و پیگیری شود تا از گسترش ساخت و سازهای غیراصولی در این حوزه جلوگیری شود.

خدرلو با تاکید بر اینکه طی چند سال گذشته هیج طرح و پروژه شاخصی توسط شهرداری مهاباد اجرا نشده است، بیان کرد: ماهانه هزینه های زیادی از محل پرداخت حقوق نیروهای مازاد بر شهرداری تحمیل می شود که از شهردار جدید انتظار می رود از جذب نیروهای خارج از چارت سازمانی جلوگیری کند.

به گزارش ایرنا، در ادامه این جلسه با قرائت حکم استاندار آذربایجان غربی مهندس "بابک رستم پور" به عنوان شهردار جدید مهاباد انتخاب و از شهردار و سرپرست قبلی این شهر با اهدای لوح قدردانی شد.

ساخت و سازها در آذربایجان غربی براساس طرح‌های تفصیلی باشد

"بابک رستم پور" متولد سال ۱۳۵۴ مهاباد دارای مدرک مهندسی عمران از دانشگاه امیرکبیر بوده و تصدی پست شهردار در بانه و بوکان را در کارنامه کاری خود دارد.

قبل از این "کمال خرم‌دل" از سوی شورای اسلامی شهر مهاباد برای تصدی پست شهردار انتخاب شده بود که به دلیل نبود سابقه مدیریتی کافی از استانداری آذربایجان غربی تایید نشده بود.

شهر ۱۷۰ هزار نفری مهاباد دارای ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت بوده و از سال ۱۳۰۶ بلدیه یا شهرداری در آن راه اندازی شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند