71 درصد جمعیت هدف قم حداقل یک دُز واکسن واکسن را دریافت کردند


71 درصد جمعیت هدف قم  حداقل یک دُز واکسن واکسن را دریافت کردند

قم ـ ایرنا ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: هم‌اکنون 71 درصد جمعیت هدف استان، حداقل یک دُز واکسن را دریافت کرده‌اند و ان‌شاءالله با همراهی مردم این آمار را ارتقا دهیم تا دیگر با پیک بزرگی مواجه نباشیم.     

محمدرضا قدیر در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قم در مصلای قدس افزود: در حال حاضرکشور و استان قم در وضعیت پایداری قرار گرفته است که باید تلاش شود، وضعیت موجود حفظ شود و این امر جز با رعایت نکات بهداشتی و «واکسیناسیونِ کامل» میسر نخواهد بود.

وی گفت: در مبارزه با ویروس خطرناک کرونا، پرستاران زحمات بسیاری را متحمل شدند و شاهد بودیم در اوج بیماری کووید-۱۹، مریضی پشت درِ بیمارستان‌های این استان نماند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، در کشور، پنج پیک را پشت سر گذاشته‌ایم و در این ایام سخت، همه ارکان نظام با همدلی خود، کادر بهداشت و درمان را در این مبارزه همراهی کردند.

«اقناع‌سازی» در مساله «واکسیناسیون» ضروری است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم در بخش دیگر سخنان خود، بر «اقناع‌سازی» در مساله تزریق واکسن تاکید و آمادگی این دانشگاه را در زمینه پاسخگویی به شبهات در این زمینه اعلام کرد.

وی همچنین با تبریک میلاد با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، از زحمات کادر بهداشت و درمان تقدیر و تشکر کرد و گفت: رعایت «شیوه نامه های بهداشتی» همچون زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کنار «واکسیناسیون» ضروری است.

پنجم جمادی‌الاول سالروز ولادت با سعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) دختر گرامی امام علی(ع) روز «پرستار» نامگذاری شده و امسال ١٧ تا ٢٣ آذرماه جاری به عنوان «هفته پرستار» اعلام شده است.

وضعیت کرونایی استان قم از روز پنجم آذرماه جاری «آبی» شده است.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌ صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری» توصیه شده است.

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری