لیگ کشاورزان؟ شوخی می‌کنید؛/ بالاخره تقابل مسی ایرانی و مسی واقعی!


لیگ کشاورزان؟ شوخی می‌کنید؛/ بالاخره تقابل مسی ایرانی و مسی واقعی!

تعاریف کلیشه ای را فراموش کنیم، انتقال به لیون احتمالا بهترین تصمیم ممکن برای سردار آزمون خواهد بود.

به گزارش "ورزش سه"، خاطرمان نیست چه کسی اولین بار لقب "مسی ایرانی" را به سردار آزمون داد، اما همین حالا اگر این عبارت را گوگل کنید، مکررا به نام ستاره ایرانی زنیت برخورد خواهید کرد و حالا فرصت تقابل با لیونل مسی و کلی ستاره درجی یک دیگر پاری سن ژرمن احتمالا برای سردار فراهم شده است.

شاید خیلی زودتر انتظار انتقال سردار آزمون به یکی از پنج لیگ معتبر را داشتیم و این ستاره گلزن و ایرانی بعد از نزدیک به یک دهه زندگی و بازی در لیگ روسیه، به نظر بالاخره تصمیم به انتقال به لیگ فرانسه گرفته و از فصل بعد در ترکیب لیون بازی خواهد کرد. پروسه جدایی سردار آزمون از زنیت بقدری طولانی شده بود که دیگر نام او در ارتباط به انتقال به اغلب تیم های خوب اروپایی مطرح شده و حتی تبدیل به سوژه ای برای کاربران شبکه های اجتماعی هم شده بود.

لیگ کشاورزان؟ شوخی می‌کنید؛/ بالاخره تقابل مسی ایرانی و مسی واقعی!

اما به دلایلی احتمالا سردار آزمون بهترین زمان ممکن را برای جدایی انتخاب کرده و لیون قاعدتا مقصد خوبی برای این مهاجم گلزن خواهد بود. گرچه شاید برخی هواداران فوتبال در ایران علاقمند به انتقال این بازیکن به تیمی نامدارتر و شاید محبوب در فوتبال ایران بودند، اما تجربه در سال های اخیر نشان داده شاید انتقال مستقیم به سه لیگ اول اروپا نتیجه چندان اثربخشی برای بازیکنان ایرانی نداشته و اهداف مدنظر برآورده نشده است.

لیون که در دهه اول هزاره جدید قدرت بلامنازع فوتبال اروپا بود، در یک دهه اخیر زیر سایه ظهور پاری سن ژرمن قرار گرفته و در فصل جاری نیز اوضاع خیلی خوبی ندارد. البته فاصله نه چندان زیاد به منطقه سهمیه لیگ قهرمانان باعث شده هواداران فوتبال در ایران امیدوار به جبران امتیازات و حضور سردار آزمون در لیگ قهرمانان در فصل بعد باشند.

اخبار زیادی در مورد احتمال جدایی موسی دمبله، بهترین مهاجم لیون از این تیم در فصول اخیر منتشر شده و با توجه به اتمام قرارداد این بازیکن در تابستان 2023 و در صورت عدم توافق برای تمدید، احتمالا او تا قبل از ورود سردار آزمون به لیون از این تیم جدا خواهد شد. ب

دین ترتیب ستاره 26 ساله و ایرانی شرایط آسان تری برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت داشته و احتمالا تنها ایسلام سلیمانی، مهاجم الجزایری و سابق لستر تنها گزینه مهم برای رقابت با سردار آزمون در مسیر حضور در ترکیب ثابت خواهند بود.

لیگ کشاورزان؟ شوخی می‌کنید؛/ بالاخره تقابل مسی ایرانی و مسی واقعی!

البته سردار در سال های اخیر به خوبی ثابت کرده هم توانایی بازی کردن به عنوان تک مهاجم در سیستم 1-3-2-4 را داشته و هم می تواند در روش های دو مهاجمی در کنار یک گلزن دیگر در میدان حضور یابد. در همین یک سال اخیر سردار آزمون هم در کنار آرتم زوبا در ترکیب زنیت و هم مهدی طارمی در تیم ملی ایران فوق العاده کار کرده و اصطلاحا خود را به عنوان بازیکنی چند کاره (Versatile) معرفی کرده است.

همچنین اطلاق کردن عبارت "لیگ کشاورزان" به فوتبال فرانسه دیگر بیش از حد دموده شده است. (اصطلاحی تمسخرآمیز خطاب به لیگ فرانسه بدین معنا که فوتبال در این کشور خیلی جدی نیست و بازیکنان شاغل در فرانسه در واقع کشاورزانی هستند که شب ها برای تفریح فوتبال هم بازی می کنند). با سرمایه گذاری های هنگفت پاری سن ژرمن در سال های اخیر، ستاره های بزرگی مانند لیونل مسی، نیمار، جیجی دوناروما، سرخیو راموس و .... بسیاری دیگر علیرغم داشتن پیشنهاد از تیم های نامدار، حضور در لیگ فرانسه را ترجیح داده اند.

در همین دو سه فصل اخیر در لیگ قهرمانان علاوه بر درخشش پاری سن ژرمن و رسیدن به جمع چهار تیم نهایی، حتی لیون هم حدود یک سال قبل با غلبه بر بزرگانی مانند یوونتوس و منچسترسیتی به نیمه نهایی رسید و تیم رودی گارسیا شاید بدشانس و کم تجربه بود که مقابل آن بایرن مونیخ هراس انگیز مغلوب شد. در همین مدت مثلا تیمی از لیگ ایتالیا به این مراحل نرسیده و این تعاریف به وضوح در حال عوض شدن است.

شاید سردار آزمون در اوایل دوران درخشش خود با رفتارهایی حساسیت برانگیز قادر به جذب اقبال عمومی قرار نگرفته و حتی در روزهای باز کردن دروازه اتلتیکومادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان نیز به اندازه ای که باید، بازیکن محبوبی نبود. تصمیم جنجالی خداحافظی موقت از تیم ملی بعد از جام جهانی 2018 حواشی علیه سردار آزمون را افزایش داد، اما او در یکی دو سال اخیر به وضوح دچار تغییرات مثبتی شده و بر اساس همین روند به یکی از محبوب ترین بازیکنان فوتبال ایران نیز تبدیل شده است.

لیگ کشاورزان؟ شوخی می‌کنید؛/ بالاخره تقابل مسی ایرانی و مسی واقعی!

در همین چند ماه اخیر بارها با گل های حساس و تعیین کننده سردار آزمون در لباس تیم ملی به پیروزی های مهمی دست یافته و کابوس وداع زودهنگام با جام جهانی را با درخشش او از سر گذراندیم. انتقال به لیون به نظر تصمیم بسیار خوبی برای این مهاجم بااستعداد و گلزن بود. تقابل با لیونل مسی در جام جهانی 2014 میسر نشد و احتمالا فصل دیگر شاهد برخورد سردار آزمون با ستاره های پاریس و حضور در استادیوم های پرهیجان و شلوغ لیگ یک فرانسه خواهیم بود.

وقت پرواز از سن پترزبورگ به لیون فرا رسیده؛ شهری که برای فوتبال ایران خاطره شیرین کسب اولین پیروزی در تاریخ جام جهانی مقابل آمریکا در سال 1998 را در ذهن متبادر می کند و حالا از فصل بعد احتمالا این نام مترداف با درخشش های پایاپی گلزن بالفطره و بااستعداد فوتبال ایران خواهد بود.

آریا فاطمی مقدم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی