ژنوفوبیا چیست؟


افرادی که به ژنوفوبیا مبتلا هستند، ممکن است با انواع دیگر ترس‌های جنسی مرتبط با مقاربت جنسی نیز روبرو باشند. ترس‌هایی مانند:

ژنوفوبیا چیست؟ شفاآنلاین>سلامت>ژنوفوبیا (Genophobia)، اختلال ترس از رابطه جنسی است.
به گزارش شفاآنلاین:افرادی که این ترس را دارند معمولا از تمام اعمال جنسی می‌ترسند یا اینکه فقط از خود دخول هراس دارند. ژنوفوبیا مانند تمام فوبیا‌های دیگر، در بیشتر موارد بعد از یک ترومای شدید به وجود می‌آید. تجاوز جنسی و آزار‌های جنسی(ابیوزها و کودک آزاری)، شایع‌ترین عواملی هستند که منجر به جنوفوبیا می‌شوند، اما روش‌های تربیتی در برخی از فرهنگ‌ها و آموزه‌های دینی نیز گاهی می‌توانند ترس از رابطه جنسی ایجاد کنند.


ژنوفوبیا گاهی با احساس عدم اطمینان نسبت به بدن و ظاهر و ضمنا نگرانی‌هایی در مورد سلامتی و بیماری ارتباط دارد. جنوفوبیا گاهی اوقات بدون اینکه دلیل قابل توجیه ی بتوان برایش پیدا کرد ایجاد می‌شود.

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.

سندرم ترومای تجاوز جنسی
تجاوز جنسی، یک خشونت اساسی نسبت به بدن و ذهن فرد است. از پیامد‌های تجاوز جنسی برای تمامی نجات یافته‌گان این است که دچار یک واکنش شدید روحی و روانی می‌شوند. هر چند واکنش همه‌ افراد مثل هم نیست، اما بیشتر افراد، پس از مورد تجاوز قرار گرفتن، مراحلی را پشت سر می‌گذارند که به آن، سندرم ترومای تجاوز جنسی گفته می‌شود.
این سندرم درست مانند اختلال ترس پس از سانحه، ریسک ابتلا به عوارض روحی و روانی را به شدت افزایش می‌دهد.

فوبیا اغلب طی دوره‌ای که افراد نجات یافته از سانحه سعی در بازسازی زندگی خود دارند روی می‌دهد. سندرم ترومای تجاوز_جنسی، به شدت خصوصی است و ممکن است ماه‌ها تا سال‌ها طول بکشد تا فرد به ثبات برسد.
افرادی که به ژنوفوبیا مبتلا هستند، ممکن است با انواع دیگر ترس‌های جنسی مرتبط با مقاربت جنسی نیز روبرو باشند. ترس‌هایی مانند:

کایتوفوبیا: ترس شدید از رابطه جنسی
ژیمنوب هراسی: ترس از برهنگی
هافوفوبیا: ترس از لمس کردن
هتروفوبیا: ترس از جنس مخالف
توکوفوبیا: ترس از باردار شدن یا زایمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟