افزایش اشتغال باعث کاهش جرائم می‌شود


فرمانده نیروی‌انتظامی شهرستان رزن گفت: امنیت حاصل تلاش و کوشش ادارات،...
فرمانده نیروی‌انتظامی شهرستان رزن گفت: امنیت حاصل تلاش و کوشش ادارات، مردم و همه ارگان‌ها است و افزایش اشتغال و رونق اقتصادی باعث کاهش جرائم می‌شود.

مظاهر علیجانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه رسانه‌ها در ارتقای امنیت نقش اساسی دارند، اظهار کرد: امنیت زمینه‌ساز همه فعالیت‌ها است و تمام اقشار جامعه برای امنیت باید قدمی بردارند.

وی با بیان اینکه عملکرد درست ادارات، همراه با ارائه خدمات بهداشتی و مشاوره‌ای در کاهش جرم موثر است، افزود: افزایش اشتغال و رونق اقتصادی باعث کاهش جرائم می‌شود که ارگان‌ها باید این زمینه را فراهم کنند.

علیجانی با اشاره به پیشگیری وضعی توضیح داد: پیشگیری وضعی یعنی با رعایت موازین ایمنی و آگاه‌سازی مردم هزینه‌های جرم را برای مجرمین بالا ببریم؛ در نتیجه نصب دوربین، هشدار خطر، مراقبت از مال و اموال، نصب نرده در و پنجره، نصب در فلزی، استفاده از قفل کتابی و بسیاری از اقدامات دیگر به‌عهده خود افراد است که می‌تواند در ارتقای امنیت و پیشگیری از جرم مفید و موثر باشد.

فرمانده نیروی‌انتظامی شهرستان رزن افزود: به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی، شاهد کمترین وقوع جرم در مقایسه به سایر شهرستان‌ها هستیم.

علیجانی با بیان اینکه یک درصد جرم و جرائم استان متعلق به رزن است، ادامه داد: در حوزه کشف سرقت، ۱۲۸ درصد نسبت به وقوع سرقت‌ها، کشفیات داشته‌ایم، جرائم خشن و آزاردهنده و سرقت‌های مهمی در سطح شهرستان وجود نداشته و در کشف کالای قاچاق و دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال عملکرد موفقی به ثبت رسیده است.

علیجانی از کشف هفت مورد زمین‌خواری با کمک ادارات خبر داد و گفت: از ابتدای شروع پیک پنجم کرونا در بحث اعمال محدودیت‌ها، نیروی‌انتظامی حدود دو ماه در ورودی شهرستان‌ها اقدام به کنترل ترددها و همچنین نقش پشتیبانی ادارات صنعت و معدن و شبکه بهداشت را ایفا کرد.

فرمانده نیروی‌انتظامی در پایان یادآور شد: مشارکت مردم، تلاش نیروی‌انتظامی، حمایت ائمه جماعات شهرستان باعث خروجی خوبی به نام امنیت پایدار در شهرستان رزن شد.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته