پژوهشگران برتر شمال خوزستان تجلیل شدند


پژوهشگران برتر شمال خوزستان تجلیل شدند

دزفول-ایرنا- همزمان با اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری، از پژوهشگران برتر شهرستان‌های دزفول، شوش و اندیمشک در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایرنا، مدیر پژوهش های کاربردی سازمان آب و برق خوزستان روز چهارشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در سالن اجتماعات دانشگاه جندی شاپور دزفول افزود: در دنیای امروزی ارتباط صنعت و دانشگاه نقش موثری در توسعه کشور و حضور آنها در جوامع بین المللی دارد.
داریوش بهارلویی گفت: در عرصه های تکنولوژی باید بنیادهای اقتصادی، مراکز علمی و سازمان ها ارتباط خوبی داشته باشند تا جزو کشورهای توسعه یافته محسوب شوند .
وی با بیان اینکه هرجامعه ای برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند سه نهاد علمی، سیاسی و فنی است، افزود: نداشتن ارتباط بین این حوزه ها نقص ایجاد می کند؛ برای اینکه کشورمان بتواند در جوامع بین المللی به عنوان یک کشور توسعه یافته مطرح شود علاوه بر توسعه اقتصادی باید نگاه متفاوتی به تکنولوژی داشته باشیم.
بهارلویی بیان کرد: موانعی چون بروکراسی اداری، کمبود منابع انسانی و بی توجهی به نیروهای متخصص باعث شده تعامل صنعت و دانشگاه به خوبی شکل نگیرد این در حالی است که
باید از نخبگان در صنعت استفاده شود.

مدیر پژوهشهای کاربردی سازمان آب و برق خوزستان استفاده از روش های منسوخ و ناکارآمد را از دیگر موانع تعامل صنعت و دانشگاه خواند و گفت: اعمال سیاست های تشویقی، پیوند دادن اساتید دانشگاهی با صنعتگران، تشکیل کمیته های مرتبط بین این نهادها، استفاده از اعضای علمی در سیاستگذاری صنایع و استفاده از شیوه های تدریس دانشگاه در صنایع می تواند از جمله راهکارهای بهبود ارتباط صنعت و دانشگاه باشد.
وی بیان داشت: ارتباط صنعت و دانشگاه موجب جذب سرمایه از طریق طرح های تحقیقاتی و استفاده از تجهیزات صنایع خواهد شد ضمن اینکه حل مشکلات، ارائه محصولات جدید و عرصه محصولات در سازمان ها از جمله مزیت های ارتباط این ۲ برای صنایع خواهد بود.
فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز گفت: شهرستان دزفول و استان خوزستان تشنه اقدامات و فعالیت های پژوهش محور هستند، زیرا هرچقدر در حوزه صنعت، اقتصاد و کشاورزی پژوهشی کنیم راه و فضا برای یافتن بهترین روش باز است.
علی فرهمندپور افزود: هنگام شیوع کرونا پژوهشی انجام دادیم تا مشخص شود علت ورود زیاد بیماران به بیمارستان چه بود که نتایج خوبی در پی داشت و توانستیم با این پژوهش ها کرونا را کنترل کنیم.
فرماندار ویژه دزفول از جامعه علمی دزفول خواست نتایج کارهای علمی و پژوهشی در شهر ملموس باشند البته اقدامات خوبی برای فراهم کردن زیرساخت ها در دانشگاه جندی شاپور انجام شده است.
فرهمندپور افزود: چالش های شهرستان دزفول مشخص است که تقاضا می شود کارهای تحقیقاتی دانشجویان به سمتی سوق داده شوند که بتوان چالش ها را رفع کرد.
وی آمادگی فرمانداری دزفول برای حمایت از پژوهش های علمی شهرستان را اعلام کرد.
امام جمعه دزفول نیز گفت: پژوهشگر باید هم وضع موجود و هم وضع آینده را به خوبی بیان کند .
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: احساس می شود حق پژوهش و تحقیق به خوبی در جامعه ادا نشده است که امیدواریم در آینده در این خصوص اقدام شود.
وی انس گرفتن با فضای تحقیق و پژوهش را لازمه پیشرفت دانست و ادامه داد: اگر پژوهش و تحقیق نباشد هیچ علمی به شکوفایی نمی رسد باید دید در این زمینه چقدر کار کرده ایم.
امام جمعه دزفول بر ضرورت نظام مند بودن پژوهش تاکید کرد و افزود: متاسفانه در این حوزه کم لطفی شده و یک طلبه قهار نمی تواند یک پژوهش ارائه دهد این امر در دانشگاه ها نیز وجود دارد و پژوهش مظلوم واقع شده است.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تا ۵۰ سال آینده مرکز علم می شویم که باید فرهیختگان جامعه روی این موضوع کار کنند که چرا این زمان زیاد بیان شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز گفت: خوشحالیم که این بستر برای شهرهای شمال خوزستان در سال‌های اخیر فراهم شده که دستاوردهای پژوهشی خود را به مردم ارائه دهند.
محمدرضا عصاری افزود: امیدواریم توجه به زیرساخت ها و بودجه پژوهشی در شمال خوزستان مورد توجه قرار گیرد البته این بستر در دانشگاه جندی شاپور دزفول فراهم است و امیدواریم در سایر دانشگاه ها نیز فراهم شود .
وی افزود: مجتمع نوآوری و شکوفایی دانشگاه که بستر ایده های خلاق دانش آموختگان و صاحبان ایده است راه اندازی شده که بزودی با حضور معاون رئیس جمهوری افتتاح می شود.
عصاری با بیان اینکه آزمایشگاه مرکزی نیز افتتاح و در حال فعالیت است، گفت: زیرساخت هایی که ما را به سمت پژوهش می برد فراهم شده تا از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش بنیان برسیم.
وی از افرادی که در حوزه پژوهش فعال هستند قدردانی کرد و گفت: بنا به توصیه ستاد کرونا نمایشگاه پژوهش و فناوری شمال خوزستان به صورت مجازی و وبیناری برگزار شد؛ امیدواریم به زودی با از بین رفتن این ویروس برنامه ها با کیفیت بهتری برگزار شوند .

نمایشگاه پژوهش و فناوری از بیستم آذرماه به همت دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به صورت مجازی برگزار و ۲۰ مجموعه و سازمان دستاوردهای پژوهشی خود را به نمایش گذاشتند .


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر