نماینده مجلس: نگاه به زن باید متحول شود


نماینده مجلس: نگاه به زن باید متحول شود

گرگان-ایرنا- نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت : نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی نیازمند شناخت عمیق زنان است و امروز ضروری است که نگاه به زن متحول شود.

به گزارش ایرنا، فاطمه مقصودی عصر روز چهارشنبه در آیین اختتامیه همایش ملی نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم در دانشگاه فرهنگیان گرگان افزود: غرب به زنان ظلم می کند و شرق زنان را منفعل رها می کند حال آنکه در ایران اسلامی و در تاریخ این مرز و بوم و در اشعار بزرگانی چون حافظ، فردوسی، عطار و مولانا زن چهره جمال خدا در لطافت و ایثار و عشق و خوبی های لطیف و نرم افزار الهی است.

وی تصریح کرد: در تمدن نوین اسلامی زن هویت ، اخلاق و انسانیت خود را فدا نمی کند و ظلمی به او صورت نمی گیرد بنابراین نگاه به زن باید متحول شود و آنچه بزرگان گفتند پیاده کنیم.

مقصودی اظهارداشت: زن در نشان دادن خدا در وجود خودش از مرد جلوتر و مظهر خالقیت است، زن در دل خودش به خدا نزدیکتر است و زنها رقیق و لطیف هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم، مساله ای قابل توجه که روی زمین مانده بود توسط بانوان استان گلستان پرداخته شد.

نماینده مجلس: نگاه به زن باید متحول شود

سمیه رفیعی ادامه داد: امروز نقش بانوان نقطه عطفی در تمدن نوین اسلامی است زنی که نه شرقی منفعل، حاشیه نشین و توسری خور و نه زن غربی که ابزار دست جوامع استعمارگر باشد.
وی افزود: در زمان حاضر نیاز به تامل است چقدر در ادبیات، گفتمان، منظومه فکری به نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی توجه شده است؟ چقدر توانستیم نقش های اجتماعی وتعالی و رشد بانوان در بستر خانواده را احصا کنیم؟
در این همایش، استاندار گلستان گفت: فلسفه اصلی خلقت در گرو کمال زن و مرد با الگوگیری از اسوه های حسنه و صفات خدای رحمان و رحیم برای تعالی و رشد است.
علی محمد زنگانه اضافه کرد: حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) ویژگی های کاملی برای الگوگیری زن مسلمان در الگوی سوم هستند.

استاندار گلستان گفت: یک زن می تواند به مقام والای نفس واحد برسد و با الگوگیری از معصومین به این مهم دست پیدا خواهند کرد.

دبیر علمی همایش ملی نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم گفت:برای ایجاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم باید فاصله تئوری تا عمل کم شود.

کلثوم غلامی افزود: از دستاوردهای این همایش ملی فاصله کمرنگ بین تئوری و عمل است و امیدواریم از نتایج آن در برنامه های کلان استان و کشور استفاده شود و بانوان نقش آفرینان اساسی برای رسیدن به این مهم باشند.

وی تصریح کرد: در شکل گیری انقلاب، جامعه، دولت و رسیدن به تمدن اسلامی بانوان به عنوان نیمی از جامعه نقش ویژه ای دارند.
وی افزود: متناسب با دغدغه های رهبر معظم انقلاب این همایش در محورهای دوازده گانه بایسته ها و چشم انداز خانواده، سبک زندگی، تعلیم و اربیت، اشتغال و اقتصاد، فرهنگ و سیاست، پوشش و بانوان، رفاه و سلامت، فقه و حقوق، فرزندآوری و تربیت کودکان، هنر و رسانه و فضای مجازی، معماری و شهرسازی در تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم توسط کارگروه ۱۲ گانه در نظر گرفته شد.

دبیر علمی همایش ملی نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم گفت: به این همایش ۲۷۰ مقاله ارسال شد که با داوری های صورت گرفته ۲۱۰ مقاله پذیرفته شد که ۱۳ مقاله جز برگزیدگان این همایش بودند.

غلامی بیان کرد: با بررسی این مقالات ۱۷۰ موضوع در عرصه های ۱۲ گانه برای ایجاد تمدنی نوین، گسترده و مهم شناسایی شد که استادان دانشگاه گلستان آغازگر تحقیق پیرامون این محور بودند که امیدواریم با کمک آنها الگوی پیشرفت را در افق ۱۴۴۰ را ترسیم کنیم.
رئیس شورای سیاستگذاری همایش هم در این آیین گفت: سازمان بسیج استادان کشور مهمترین راهبرد خود را از ظرفیت راه حل های علمی، منطقی و قانونی برای رهایی از بحران بن بست ها می داند.
علیرضا خواجه شاهکویی اظهارداشت: کشور دارای ظرفیت ها و امکانات بسیار خوبی است و با اهتمام همگان باید از این ظرفیت های دانشگاهی به خوبی استفاده شود.
وی تصریح کرد: دانشگاهیان با ارائه راه حل ها به کمک دولت آمده و راهسازی می کنند و چنانچه سه ضلع جامعه، دولت و دانشگاه را به هم وصل شود به یقین می توانیم از مشکلات عبور و رهایی پیدا کنیم.
وی اظهار داشت: مرکز پژوهش‌های اسلامی بسیاری از مشکلات با تقویت بنیه علمی مجلس می تواند احصا می شود و به یقین چنانچه مرکز پژوهش های مجلس با بدنه علمی استان ها قوی و تقویت می شود.

وی تصریح کرد: برای تعالی تمدن نوین اسلامی دفتری را در یکی از دانشگاه های بزرگ هر استان همراه با بودجه، جذب نیروی انسانی و کمیته علمی برای استفاده از ظرفیت های مختلف نیاز به راه اندازی است.

به گزارش ایرنا، همایش ملی و یک روزه نقش بانوان در ایجاد تمدن نوین اسلامی با رویکرد الگوی سوم با اهدافی چون نقش و جایگاه بانوان در شکل گیری انقلاب اسلامی، نقش و جایگاه بانوان در شکل گیری جامعه اسلامی، نقش و جایگاه بانوان در شکل گیری دولت اسلامی و نقش و جایگاه بانوان در رسیدن به تمدن نوین اسلامی امروز در گرگان برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات