هفت استخر شنا برای استفاده ورزشکاران یزد بازگشایی شد


هفت استخر شنا برای استفاده ورزشکاران یزد بازگشایی شد

یزد- ایرنا- معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان یزد گفت: پس از 2 سال به دلیل تداوم شیوع کرونا و برای پیشگیری از ابتلای افراد به این ویروس که منشای بیماری کووید- 19 ست، هفت باب استخر برای ورزشکاران علاقه مند به شنا که هر 2 دُز واکسن را تزریق کرده باشند ،بازگشایی شد.

سید احمد هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۹ باب استخر سرپوشیده در استان وجود دارد، افزود: بازگشایی این فضاها در شهرستان‌ها بستگی به مجوز مرکز بهداشت آن منطقه دارد و شناگران بالای ۱۲ سال برای ورود به استخر باید کارت واکسن خود را به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از استخرها در استان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود، بیان کرد: پس از رایزنی‌های صورت گرفته با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد و ستاد استانی مقابله با کرونا مجوز بازگشایی استخرهای ورزشی صادر شد.

این مسئول از تدوین شیوه‌نامه بهداشتی از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خبرداد و یادآور شد: علاوه بر این مدیران تمامی استخرها در دوره‌ های آموزشی با نماینده دانشگاه با روند مقررات بهداشتی در مورد بازگشایی استخر آشنا شدند.

به گفته هاشمی، استخرهای شنا علاوه بر رعایت نکاتی مانند تهویه مطبوع، گندزایی مرتب، بلیط فروشی به صورت مجازی یا استفاده از کارت استخر و همچنین جمع‌آوری صندلی‌های اطراف استخر برای جلوگیری از اجتماع شناگران، ظرفیت پذیرش تنها ۳۰ شناگر را در هر نوبت (سانس ) دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید - ۱۹، اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰ میلادی) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق