هفته هشتم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد


هفته هشتم مسابقات سوارکاری گنبدکاووس برگزار شد

گنبدکاووس- ایرنا - روز نخست هفته هشتم مسابقات کورس اسبدوانی پاییزه گنبدکاووس با شرکت 64 راس اسب از نژادهای ترکمن، تروبرد و دوخون در هفت دور شامل پنج دور هزار متری، یک دور هزار و 200 متری و یک دور هزار و 600 متری عصر امروز پنجشنبه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در دور نخست این مسابقات اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن به مسافت هزار متر با هم به رقابت پرداختند که اسب "کیوان قره‌تپه"، زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و مقام نخست را به دست آورد و اسب‌های "اصیلا ایزدی" و "کی بد راز" به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور دوم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون (maiden) و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "دیلا خانم" اول شد و اسب‌های "جهان بابا" و "بیوک آدا" به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور سوم روز نخست هفته هشتم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس میان اسب‌های ۲ ساله نژاد تروبرد (maiden) و به مسافت هزار متر برگزار شد که در پایان اسب "آلکس مورگان" با پیشی گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "سلطانا بوی" و "توو آنا" به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در دور چهارم که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون (maiden) و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "آلپای" سریع‌تر از خط پایان گذشت و مقام اول را به دست آورد و اسب‌های "سایلان هج" و "ترانه ناز" به ترتیب رتبه دوم و سوم را از آن خود کردند.

در دور پنجم این رقابت‌ها که میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد کلاس ۶ و به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب "سباستین" به مقام نخست دست یافت و اسب های "ام آی اس" و "مولتی ریس" به ترتیب مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.

رقابت در دور ششم روز نخست هفته هشتم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس نیز میان اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس ۶ و به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد که اسب "آی بندر" اول شد و اسب‌های "سامیرا" و "بریو بوی" به ترتیب دوم و سوم شدند.

اما در دور هفتم و پایانی این مسابقات نیز اسب‌های بیش از سه سال نژاد دوخون کلاس ۲ و به مسافت هزار و ۶۰۰ متر برگزار شد که اسب "آلپار" اول شد و اسب‌های "امپراطور گری" و "شین تیا" به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته هشتم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس در پایان مبلغ تقریبی یک میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم پرداخت کردند.

قرار است، روز دوم و پایانی هفته هشتم این مسابقات نیز عصر فردا جمعه / ۲۶ آذر/ در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که در قالب کورس بهاره و پاییزه باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش و به سبب شیوع ویروس کرونا تماشاگران اجازه تماشای این مسابقات را ندارند.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

مطابق تقویم اعلامی فدراسیون سوارکاری جمهوری اسلامی قرار است مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس تا پایان اسفند ماه امسال برگزار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا