مقایسه تارا با دنا پلاس - رقابت برادران پرحاشیه ایران خودرو + فیلم درگ


بازار خودرو ایران در شرایطی قرار گرفته که پیدا کردن خودروهای رقیب محدود به محصولات داخلی یک شرکت می‌شوند، این بار نیز شاهد نبرد

اخبار خودرو تجربه رانندگی مقایسه تارا با دنا پلاس - رقابت برادران پرحاشیه ایران خودرو + فیلم درگ
مقایسه تارا با دنا پلاس - رقابت برادران پرحاشیه ایران خودرو + فیلم درگ
25 آذر 1400
مقایسه تارا با دنا پلاس - رقابت برادران پرحاشیه ایران خودرو + فیلم درگ
آراد فلاح
نویسنده
مقایسه تارا با دنا پلاس - رقابت برادران پرحاشیه ایران خودرو + فیلم درگ
آریا محسنی
عکاس
مقایسه تارا با دنا پلاس - رقابت برادران پرحاشیه ایران خودرو + فیلم درگ

بازار خودرو ایران در شرایطی قرار گرفته که پیدا کردن خودروهای رقیب محدود به محصولات داخلی یک شرکت می‌شوند، این بار نیز شاهد نبرد تارا و دنا پلاس به عنوان دو سدان خانوادگی جمع و جور ایران خودرو هستیم، آیا تارای جوان شانسی برای عرض اندام در برابر دنا پلاس شناخته شده و محبوب را دارد؟

برای اینکه کمی هیجان به این مقاله تزریق کنیم، پیش از شروع مطالعه بررسی مقاله تارا و دنا پلاس می‌توانید مسابقه درگ بین این دو سدان را در فیلم زیر ببینید و متوجه شوید که کدام یک از نظر عملکرد در یک چهارم مایل (400 متر) بهتر است.

فیلم درگ تارا و دنا پلاس

با توجه به فیلم بالا متوجه می‌شویم که عملکرد این دو خودرو بسیار شبیه به یکدیگر هستند و شاید اگر خودروهای مورد نظر با شرایط نگهداری متفاوتی جایگزین شوند، نتیجه متفاوتی بوجود آید و باید گفت حقیقتاً در درگ استاندارد 400 متر، عملکرد موتور TU5P خودروی تارا بسیار شبیه به EF7 دنا پلاس است.

طراحی ظاهری، مقایسه ناپخته‌ها

مقایسه دنا و تارا را با کمی اغراق می‌توان نبرد دو طرح ناپخته قلمداد کرد. هر دو خودرو از ضعف‌های جدی در طراحی ظاهری رنج می‌برند که به خصوص شامل ناهماهنگی در نمای جلو و عقب، درهم ریختگی خط و خطوط بدنه و مسائلی از این دست می‌شود. با این حال لازم به تاکید است که ظاهراً در بازار فروش، تمایل خریداران به شکل و شمایل و طراحی دنا پلاس مثبت‌تر از تارا است. به خصوص که تعداد زیادی از افراد با طراحی یکپارچه و تمام عرضی چراغ‌های بزرگ عقب تارا مشکل دارند.

مقایسه تارا با دنا پلاس - رقابت برادران پرحاشیه ایران خودرو + فیلم درگتارا

آنچه در مورد هر دو خودرو آزاردهنده است، ضعف‌های جدی مونتاژی و فواصل چشمگیر بین قطعات بدنه است که تا حد زیادی توی ذوق می‌زند٬‌ به خصوص که تارا به عنوان یک محصول کاملاً جدید مطرح است و وجود چنین مشکلاتی با توجه به نو بودن پرس‌های بدنه انتظار نمی‌رود. از سوی دیگر در بخش‌هایی نظیر نحوه مونتاژ در صندوق عقب یا کاپوت خودرو شاهد ایرادهایی هستیم که اتفاقاً در اکثر خودروها نیز تکرار شده است و به نظر چیزی فراتر از خطای مونتاژ کار می‌آید و احتمالاً از ضعف‌های غیر قابل چشم پوشی در قالب‌ها یا فیکسچرهای مونتاژ نشات می‌گیرد.

در نهایت نیز شاید بدترین مشکل تارا، وجود قالپاق به جای رینگ اسپرت در خصوص خودروهای تارا باشد که به هیچ عنوان با قیمت حدود 400 میلیونی این خودرو در بازار مطابقت ندارد و از این رو شاید بتوان گفت که دنا پلاس در مجموع برنده بخش ظاهری رقابت با برادر ناتنی خود خواهد بود.

طراحی کابین، فضای داخلی و آپشن های رفاهی

همانطور که حتماً می‌دانید، پلتفرم دنا تفاوت چندانی با پژو 405 ندارد اما تارا براساس پلتفرم اصلاح شده و ارتقاء یافته مشترک با 206 شکل گرفته و از این رو می‌توان گفت که اختلاف سن تکنولوژی و طراحی دو خودرو بیش از 15 سال است و تارا از اساس خودرویی مدرن‌تر از دنا محسوب می‌شود و همین عامل نیز باعث می‌شود که نحوه قرار گرفتن راننده پشت فرمان تارا به کلی متفاوت از خودرویی مانند دنا باشد. برای توصیف بهتر باید گفت که داشبورد تارا اساساً در ارتفاع بالاتری نسبت به دنا نصب شده و احساس اسپرت‌تری را به راننده انتقال می‌دهد.

همچنین از نظر طراحی نیز داشبورد دنا با ارتفاع بیشتر، هماهنگی مناسب‌تری از نظر ارگونومی و دسترسی به مانیتور دارد و در نقطه مقابل طراحی داشبورد تارا تا حد زیادی شبیه به پژو 301 به نظر می‌رسد، این درحالیست که از نظر جنس و کیفیت هر دو خودرو علیرغم قیمت خود در حد متوسط قرار دارند و با توجه به رنج قیمتی از نظر متریال انتظار بیشتری می‌رود.

اما وقتی به فضای سرنشینان عقب می‌رسیم، در کمال تعجب پلتفرم تارا مزیت خود را نشان می‌دهد و در شرایطی که پلتفرم پژو 206 از اساس با مشکل کمبود فضای پای سرنشینان عقب مواجه بوده، حالا تارا به لطف فاصله محوری بیشتر (در مقایسه با پلتفرم اصلی پژو 206) فضای کافی را برای سرنشینان عقب ارائه می‌دهد و در نقطه مقابل دنا پلاس به دلیل ابعاد بزرگ صندلی‌های جلو چندان برای سرنشینان عقب کافی نیست. بنابراین شاید بتوان گفت که در مجموع تارا برنده بخش فضای داخلی در این مقایسه خواهد بود و بعید است که دنا شانسی برای عرض اندام در برابر این محصول جوان ایران خودرو داشته باشد.

مقایسه تارا با دنا پلاس - رقابت برادران پرحاشیه ایران خودرو + فیلم درگدنا پلاس توربو

از نظر آپشن‌های رفاهی شاهد برتری کامل دنا پلاس هستیم که به لطف وجود مواردی نظیر سانروف یا تهویه مطبوع اتوماتیک و یا صندلی‌های برقی یک سر و گردن لوکس‌تر از تارا ظاهر می‌شود. تارای دنده دستی در نقطه مقابل قرار دارد و تا حد زیادی خودرویی نظیر رانا را به شما یادآوری می‌کند.

تنها مزیت در زمینه آپشن‌های ایمنی نیز به وجود سامانه کنترل پایداری (ESP) مربوط می‌شود که در خصوص تارا به شکل استاندارد وجود دارد اما متاسفانه در خانواده دنا به کلی تعریف نشده است.

مشخصات فنی و ایمنی

ایران خودرو از یک نظر در صنعت خودروسازی جهان رکورددار است و این مورد نیز چیزی نیست جز تولید طیف گسترده‌ای از موتورهای مختلف با قدرت و عملکرد بسیار نزدیک و حتی یکسان، امری که از نظر مهندسی اقتصادی و هزینه‌های تولید به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد اما در جاده مخصوص لزوماً همه چیز منطقی نیست! موتور 1.6 لیتری تارا نسخه ارتقاء‌یافتهTU5 مشهور محسوب می‌شود و به لطف وجود فرمان برقی، سیستم باز و بسته شدن متغیر سوپاپ‌ها و پمپ روغن متغیر، می‌تواند قدرتی بیشتر از TU5 های معمولی را ارائه دهد.

جالب آنکه به روایتی، EF7 هم موتوری بر مبنای TU5 محسوب می‌شود و در زمان معرفی در اواخر دهه 80 متداول بود که این موتور را نسخه ارتقاءیافته TU5 معرفی می‌کردند. هرچند با 100 سی‌سی حجم بیشتر، پیشرانه ملی از گشتاور بالاتری نیز برخودار است اما بازهم از نظر رنج قدرت تولیدی با موتوری در حد و اندازه خانواده TU5 مواجه‌ هستیم. به طوری که هر دو موتور دقیقاً 113 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و گشتاور EF7 نیز 155 نیوتن‌متر است که تنها 11 نیوتن‌متر از گشتاور 144 نیوتن‌متری تارا بالاتر است.

(جدول)

جالب آنکه از نظر وزن، براساس جداول منتشر شده از سوی ایران خودرو، برتری از آن تاراست که با 1170 کیلوگرم وزن به شکل محسوسی از دنا پلاس 1258 کیلوگرمی سبک‌تر است که ظاهراً به دلیل جنس پیشرفته ورق‌های فولادی مستحکم بدنه تارا محقق شده است و البته برتری گشتاور دنا نیز به همین شکل از میان رفته است.

از حیث گیربکس نیز شرایط تاحدی مشابه است و گیربکس تارا ظاهراً نسخه ارتقاءیافته از گیربکس مشهور BE4 است که اساساً برای پژو 405 توسعه پیدا کرده است و احتمالاً از نظر ضرایب دنده نیز تفاوت‌های جزئی نسبت به موتور EF7 دنا پلاس دارد.

تفاوت مهم دیگر بین این دو خودرو به سیستم فنربندی چرخ‌های عقب مربوط است که در خطوط دنا از میله پیچشی تشکیل شده است و ساختاری نسبتاً کلاسیک دارد اما در خصوص تارا شاهد استفاده از فنربندی پیشرفته‌تری مبتنی بر فنر لول و اتصالات نیمه مستقل هستیم که هندلینگ بهتری را برای این خودرو نوید می‌دهد.

مقایسه تارا با دنا پلاس - رقابت برادران پرحاشیه ایران خودرو + فیلم درگتارا و دنا پلاس توربو

اما آنچه مزیت اصلی تارا در زمینه مشخصات فنی محسوب می‌شود، ایمنی بالای پلتفرم تارا است که براساس تست‌های انجام شده بر روی پژو 301 عملکردی در حد 3 ستاره ایمنی را در تست تصادف به ارمغان می‌آورد اما متاسفانه دنا از نظر شرایط مناسبی ندارد و با قطعیت می‌توان گفت که خودرویی با پلتفرمی قدیمی‌تر و ایمنی پایین‌تر نسبت به تارا است و از این حیث می‌توان گفت که در بخش مشخصات فنی، تارا برنده میدان رقابت خواهد بود.

تجربه رانندگی

رانندگی با دنا پلاس نیاز چندانی به توصیف ندارد و احتمالاً هر ایرانی‌ای تاکنون حداقل یک بار رانندگی با خودروهای خانواده سمند را تجربه کرده است اما در خصوص تارا می‌توان گفت که با کاراکتری نزدیک به خانواده پژو 206 اما با هندلینگ بهتر مواجه هستیم و شاید تنها نقطه ضعف تارا نسبت به دنا پلاس، عملکرد نسبتاً خشک‌تر سیستم فنربندی باشد. همچنین برخی از مالکین از نحوه عملکرد گیربکس و کیفیت جا رفتن دنده‌ها نیز رضایت ندارد و این مشکل را به عنوان نقطه ضعف جدی تارا در زمان شتاب‌گیری عنوان می‌نمایند. عملکرد ترمز هر دو خودرو به لطف وجود ترمزهای چهارچرخ دیسک در حد متوسط و قابل قبول است اما همانطور که گفته شد به لطف وجود ESP باید برتری را از آن تارا دانست.

همچنین فرمان برقی تارا عملکردی سبک‌تر و نرم‌تر را در مقایسه با فرمان هیدرولیکی دنا پلاس ارائه می‌دهد و شاید در مجموع بتوان گفت که حس و حال رانندگی با تارا بیش از دنا پلاس به یک خودرو مدرن و امروزی نزدیک است. از حیث شتاب‌گیری ایران خودرو شتاب هر دو خودرو را در محدوده 12 ثانیه اعلام کرده اما واقعیت این است که ثبت صفر تا صد در زمانی کمتر از 13 ثانیه با تارا و در ارتفاع تهران تقریباً امکان‌ناپذیر است و در خصوص دنا پلاس نیز وضعیت بهتری وجود ندارد و از این رو هر دو خودرو در زمره سدان‌های خانوادگی نسبتاً معمولی قرار می‌گیرند.

نبردی نابرابر در بازاری آشفته

با توجه به افزایش قیمت‌های اخیر ایران خودرو حالا تارا با قیمتی در حدود 290 میلیون تومان به دست مشتری می‌رسد و دنا پلاس نیز خودرویی 225 میلیون تومانی است. این درحالیست که به جز بخش ایمنی، فاصله عملکردی دو خودرو در حد 65 میلیون تومان نیست. از سوی دیگر در بازار آزاد شاهد اختلاف قیمتی بسیار بیشتری هستیم که بازهم به ضرر تارا تمام می‌شود. جایی که تارا با قیمت 400 میلیون تومان عملاً رو در روی دنا پلاس توربوشارژ قرار می‌گیرد و دنا پلاس دنده دستی در محدود 300 میلیون تومان خودرویی به شدت ارزان قیمت‌تر و خوش بازار‌تر است. از این رو به نظر می‌رسد که از اساس قیمت‌گذاری تارا بیش از اندازه بالا در نظر گرفته شده و شاید هنوز هم در شرایط فعلی بازار، خرید خودرویی مثل دنا پلاس منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

عکس ها:

(برای بزرگنمایی تصاویر زیر ، روی آنها کلیک کنید)

نظرات
پاسخ به:
پاسخ به:
hello
نام
ایمیل
متن پیام
ارسال ایمیل وارد شده اشتباه است
مقایسه تارا با دنا پلاس - رقابت برادران پرحاشیه ایران خودرو + فیلم درگ در حال ارسال ...
دنا + سوار 1400/9/25
پاسخ
عشق فقط دنا + این اتمسفرشه توربوش دیگه نگم ماشین زیر 500 میلیون فقط دنا پلاس تمام
رامین 1400/9/26
این چه حرفیه. خیلی علاقه به توربو داریا. موتورت داغون شد پول داری هزینش کنی؟ ضمنا اگه به توربو هست، بزودی تارا پلاس با موتور توربو میاد. توجه کن ماشین تو 150 اسب توان داره اما تارا 170. تفاوت زیاده ها. 20 اسب بیشتر و بهینه تر. دناتو بنداز دور بنظرم.
Amir 1400/9/26
واقعا مزدا3 و فاو b50 و مگان رو ول کنی بیای 405 نیوفیس بخری؟!
دنا 500 که هیچی....نهایت همون 300 تومن ارزش داره نمیدونم اینایی که 500 تومن میدن دنا اتو با خودشون چه فکری میکنند
آرش 1400/9/30
خف کن.
Shayan 1400/9/25
پاسخ
خیلی خوب
جایزه منو بدید☺️☺️🤣
. 1400/9/26
پاسخ
دنا پلاس معمولی سانروف نداره که. بعد کجا دنا پلاس رو 300 میلیون میدن حدودا 400 میلیونه
Yas 1400/9/26
پاسخ
متاسفانه حالم از هر دوتا شون بهم میخوره. کلا از ماشین ایرانی. دوتا گاری رو باهم مقایسه کردن نداره دیگه
امین 1400/9/26
چرا متاسفانه؟ باید بگی خوشبختانه. گاری های داخلی فقط برای کسانی ماشین حساب میشه که یا ماشین خارجی از نزدیک ندیدن و ندارن ، یا زیر سن گواهینامه هستن، یا توان خرید ندارن، یا از فروش این ماشینا و کشتن مردم منفعت میبرن.
حسین 1400/9/26
هیچ بنی بشری نمیگه ماشین های داخلی بهتر و یا برابر با ماشین های خارجی هست اما شما اگر خودرویی پیدا کردید که زیر ۱۴۰۰۰ دلار باشه و از همه لحاظ عالی باشه برو سوار شو‌. هم ایران خودرو و سایپا با قیمتی ماشینی ۶۰۰۰۰ دلار میتونن ماشین بسازند و هم بنز و بی ام دبلیو با قیمت ۱۴۰۰۰ دلار کیفیت عالی رو ارایه نمی‌دن پس لطفاً کورکورانه نظر ندید و ببرید یقه ی آمریکا و اسراییل رو بچسبید که به اندازه جمعیتشان رو مسلمانان بی گناه تحریم سوار می کنند نه این دو خودرو ساز. یا علی
ناشناس 1400/9/28
اگه مقایسه کردن نداره تو بیجا میکنی ببینی که خوای دهنت رو ندونسته باز کنی
پدرام 1400/9/26
پاسخ
رنگ تارا مورد آزمایش چی هست؟ جالبه رنگش
Amir 1400/9/26
آبی کبود
وحید 1400/9/27
خیلی جالبه با سپر و بدنه دورنگ
محمد 1400/9/26
پاسخ
در مورد بنزین مورد استفاده چیزی گفته نشد
هر دوی این موتورها توسط ایرانخودرو توصیه شده بنزین اکتان ۹۵ استفاده بشه
من دنا پلاس ۹۶ داشتم. با بنزین سوپر کلا یه چیز دیگست. به شدت قدرتش زیاد میشه و ناک موتور کاملا از بین میره
ولی با بنزین معمولی خیلی کند میشه
برای همین تست باید با بنزین سوپر انجام بشه. حدود ۱.۵ تا ۲ ثانیه تو شتاب ماشین اثر داره
s.nasiri 1400/9/27
پاسخ
ایول دنا پلاس
آفرین به مالک دنا پلاس، حداقل یه دورفرمون، کفی و شیشه دودی انداخته
مالک تارا که خودرو رو در همون حد کارخونه معمولی نگه داشته ...
الن چری 1400/9/27
پاسخ
دنا از تارا خیلی جذاب تر خوش دست تر و دید عالی داره
انتظار میرفت تارا خیلی زیبا تر از دنا باشه ولی طراحیش خیلی ضعف ها داره مخصوصا اینکه قوز کاپوت اجازه نمیده خوب جلو رو ببینی
قدرت 1400/9/27
پاسخ
ما دنا پلاس داریم واقعا ماشین عالی هستش حالا کار به قیمتش ندارم
N:A 1400/9/27
پاسخ
سگ تو روحتون با این آشغالاتون،پدرمردم دراوردین
هادی 1400/9/27
پاسخ
اساسا" برام جالبه بدونم آیا این نوع دنده دادن در تارا مشکل گیربکس وسیستم دنده این خودرو هست ویا اینکه عملکرد راننده ایراد داشته؟
مهدی خادمی 1400/9/27
پاسخ
دنا برنده و جلو می افتند
موسوی 1400/9/27
پاسخ
یکی از مشکلات محصولات ایرانخودرو گیربکسشونه که چون فناوریش مال ۳۰ سال پیشه اتلاف نیرو به نسبت زیادی رو داره که باعث میشه سر چرخ ها اسب بخار کمتری رو داشته باشیم امیدوارم گیربکس شش دنده که قراره روی یه سری محصولات نصب میشه عملکرد بهتری داشته باشه مخصوصا تو کورس دنده ها
جواب به اونی که اسمش رو گذاشته امین 1400/9/28
پاسخ
تو خودت ماشین ایرانی دیدی؟
نکنه ماشین خارجی داری؟ پراید وارداتی از کره برای 25 سال پیش؟
شاید هم لگن های چینی سوار میشی
چینی ها حداقل مثل شما ها نیستند که مملکت خودشون رو هم بزنن
نیما 1400/9/30
ولش کن امثال این تازه به دوران رسیده ها ماشین خارجیم سوار شن با پول فروش گاو و گوسفنداشون بوده
محسن 1400/10/30
جواب به اونکه اسمش امین هست تو که سنگ ماشین خارجی رو به سینه میزنی قسم میخورم موتور گازی هم نداری آدم باید خیلی بی شرف باشه که تولیدات مملکت خودش رو مسخره کنه من مطمئنم گدا گشنه ای بیش نیستی
محمد هادی مردان خانی 1400/9/28
پاسخ
سلام و خسته نباشید
قرعه کشی اهدای جایزه کجا انجام میشه؟

مجتبی 1400/9/28
پاسخ
تارا برنده میشه
دنا + سوار در پاسخ به رامین 1400/9/29
پاسخ
اگر تو ماشین زیر 1 میلیارد با مدل بالای 98 اوردی که بتونه ئنا توربو چه دستی و چه دنده بزنه من سویچ ماشینمو میدم بهت ماشین اوراقی سوار نشو مگان 10 سال پیش استفراغت نمیاد؟ بعد تارا اتوماتیک توربو سال 1450 پیش فروش میکنن و سال 1500 تحویل میدن اینجوری باشه ایرانخودرو فیلمش هم هست قراره دنا + توربو با 220 اسب برناه بیرون برو نگاه کن ماشین 3 میلیاردی هم به گرد پاش نمیرسه
سعید 1400/10/15
اریزو
ابوالفضل 1400/12/6
سلام من ماشین زیر یه میلیارد میارم براد منتها مدل نود نیسان ماکسیما شیش سیلندر با سیصد هزار کارکرد(کم کارکردش هم هست حدود پنجاه هزار کارکرد) که همین جوریش هم سگش میرزه به صدتا دنا توربو و اتومات صفر کیلومتر حتی با این کارکرد ها خیلی کم استهلاک تر ،سریع تر و بی صدا تر از دنا و تارا هست فقط حدود پنج تا شیش لیتر بیشتر می سوزونه که بنظرم بازم میرزه
Elx سلطان 1401/1/8
دادا اینورا سلطان سوار نبود شاخ شدی!؟
از کی تا حالا شاتون سوارا اینقد پر رو شدن
با هرچی بیای پیش سلطان هیچی نیستید...
تیمور 1400/10/7
پاسخ
سلام تارا رو با پارس تیوفایو سالم هم بندازید بینیم
امیر 1400/10/14
پاسخ
من ب عنوان ی ایرانی آرزو دارم و دلم میخواد ماشین تولید داخلمون اینقدر با کیفیت باشه که نیازی ب خودروی چینی یا... احساس نکنم ولی رفقا هممون میدونیم که به هیچ وجه نه کیفیت و نه قیمت مناسبی از خودروهای داخلی نمیبینیم
حسین 1400/10/30
پاسخ
متاسفانه تولیدات داخلی به شدت افت کیفی دارن ،من هم چینی جک ۵ اس صفر هم سمند ای اف ۷ صفر دارم .نه چینیا مالین نه ایرانیا .جک من همیشه خدا گوشه پارکینگ بوده بخاطر مصرف بالای بنزین ولی گربکسش یهو کامل ایست کرد بعد یک ماه یه گیربکس کامل فرستادن که بازم عیب جزئی داره ماشینم گارانتی نداشت ۶۰ تومن به قیمت پارسال باید پیاده میشدم واما ایرانی چهل روز نشده ایرانی رو گرفتم درها کامل به صدا افتاده ،کاپوت پران از اول عمل نکرد ای بی اس ها ضعیف در حد ترمز پراید ،تقه در گیربکس موقع جا رفتن دنده
دوستان اگه به استهلاک بالای چینی اهمیت نمیدین و رخ زیبا و ماشین پر اپشن میخواین و راحتی در سفر قطعا چینی بخرید
اما دنبال ماشین اقتصادی تر هستید وفور قطعه و هر میکانیکی از تعمیر خودرو سر دربیاره ایرانی بخرید
در کل هم چینی هم ایرانی در بازار ما ماشینهاشون بی کیفیت هستن ،جنگ جدال رو خاتمه بدین ...شما به نسبت جیبت ماشین بخر به کیفیت باشه جفتشون بی کیفیت هستن .ضمنا الحق و النصاف خدمات پس از فروش ایرانخودرو بسیار عالیه از هر نظر نسبت به بقیه نمایندگی ها ،ایرانی خریدید کارت طلاییم یادتون نره به جاش خوب به درد میخوره ..من تجربیات خودمو گفتم شاید جنگ بین ایرانی بازها و چینی بازها تموم بشه .
هادی 1400/11/1
پاسخ
آخه تو که هنوز فکر میکنی دنا پلاس 300 میلیونها چرا دوتا ماشین را مقایسه میکنی؟دنا پلاس 420 میلیونها نه 300 میلیون
مهدی 1400/11/16
پاسخ
در مورد این دو خودرو باید گفت دنا پلاس اتمسفر خیلی بهتر از تارا دنده ای هست هم از نظر موتور و هم از نظر اپشن ولی اطاق تارا بهتر هست از نظر ایمنی هر دو تقریبا مثل هم هستند و از نظر هندلینگ دنا پلاس بهتره از نظر سیستم فنربندی هم دنا نرمتر هست قدرت موتور ای اف سون خیلی بیشتر هست و اگر تست واقعی بزاریم تو شتاب و سرعت فاصله خیلی بیشتر از این کورس ایرانخودرو هست چون ایرانخودرو نمیخواسته بزنه تو سر تارا حالا دیگه بقیش بر میگرده به سلیقه از نظر زیبایی یا حق
حسین 1400/11/20
سلام من تارااتومات دارم بی نظیره.واقعا هم آپشن وهم موتور واتاق عالیه .میشه با آزرا مقایسه کرد
. 1400/11/26
پاسخ
دنا که فعلا بهتره
اگه تارا هم موتور توربو برداره بازم دنا از نظر آپشناش بهتره
والا
دنا رو اگه رو حالت اسپورت بزاری دیگه هیچ
دنده ۶ میره و ۷ و ۸ و هیچ دیگه
حلال اولسون
ابوالفضل 1400/12/6
پاسخ
سلام به جای این که پول خودتون رو حرام ایران خودرو کنید چهارصد میلیون رو صد میلیون دیگه بزارید روش نیسان ماکسیما بگیرید که فرقش با تارا و دنا روز و شب هستش که برای مسافرت راحتر تعلیق نرم تر صدای کابین کم تر قدرت موتور و شتاب و حداکثر سرعت بیشتر داره برای توی شهر هم یه پراید یا تیبا بگیرید چون قطعاتش ارزان تر هست و دردسرش کمتر
محمد 1401/1/6
مگه عمو ماکسیمای کم کار هم تو بازار پیدا میشه. دو روز دیگه به خرج میوفتن و باید واسه یه قطعه ماشینو بخوابونی گوشه خونه تازه اگه قطعش هم پیدا بشه باید پول خون پدرشو به طرف بدی. فکر ایناشو نکردی.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر پایتخت در سن 71 سالگی