فرهنگ اشتغال‌زایی با سرمایه خُرد باید ترویج شود


فرهنگ اشتغال‌زایی با سرمایه خُرد باید ترویج شود

زنجان- ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان، با تاکید بر ترویج فرهنگ اشتغال‌زایی مهارت آموختگان با سرمایه خُرد، گفت: ترویج و گسترش فرهنگ مهارت‌آموزی به عنوان ضرورت اشتغال پایدار با تاکید بر مشاغل ارزان از اهداف برگزاری نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بَر است.

محمدرضا انصاری، شامگاه شنبه در بازدید کارکنان وظیفه سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، از نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت محورِ کم سرمایه‌بر، با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه، افزود: ارتقاء فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه و حمایت از مهارت آموختگان کارآفرین در راه اندازی کسب و کار از جمله اهداف این نمایشگاه بود.

وی مهارت‌آموزی سربازان را هم گامی موثر در جهت کسب مهارت‌های شغلی آینده برای آنها برشمرد.

موتور متحرک اقتصاد و رفع نگرانی‌های اشتغال، کارآفرینی است

سرهنگ طاهری معاون نیروی انسانی سپاه انصارالمهدی‌(عج) استان زنجان هم در این بازدید مهم‌ترین خلاء جامعه امروز را نداشتن مهارت عنوان کرد و گفت: موتور متحرک اقتصادی و رفع نگرانی‌های اشتغال کارآفرینی است و باید جوانان را با روش‌های کارآفرینی بیشتر آشنا کنیم.

وی تاکید کرد: باید جامعه را به سمت کارآفرین شدن سوق دهیم که در این صورت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری نیز خواهیم بود.

سرهنگ طاهری با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ مهارت آموزی گفت: یکی از مشکلات در حوزه کار و اشتغال بحث فرهنگ کار و فرهنگ مهارت آموزی است و تفکر پشت میزنشینی باعث شده است که جوانان رغبتی به انجام کارهای یدی و عملی نداشته باشند.

وی افزود: باید به سمت کسب مهارت حرکت کنیم تا در آینده جوانانی ماهر و کارآفرین در عرصه‌های مختلف کسب وکار داشته باشیم.

گفتنی است در راستای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال با سرمایه‌های خُرد و ارزان، نمایشگاه « فرصت‌های شغلی مهارت محور کم سرمایه‌بر» در مرکز شماره ۳ خواهران الزهرای زنجان برگزار شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان