دشمن در جنگ روایت‌ها به دنبال نفوذ میان نخبگان جامعه است


دشمن در جنگ روایت‌ها به دنبال نفوذ  میان نخبگان جامعه است

اصفهان - ایرنا - رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دشمن در جنگ روایت‌ها به دنبال نفوذ در میان نخبگان جامعه، نا امید کردن مردم و وارونه نشان دادن حقایق است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانعلی صالحی نسب روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزود: در جنگ روایت‌ها، اگر ما موضوعی را درست روایت نکنیم، دشمن آن را روایت کرده و جای ظالم و مظلوم و جلاد و شهید را عوض می‌کند.

وی بابیان اینکه دشمن بارها این کار را انجام داده است، اظهار داشت: در کتاب منتشرشده توسط یکی از اندیشکده های آمریکایی تأکید شده است که در جنگ‌های آینده، برنده کسی نیست که بمب داشته باشد بلکه طرفی پیروز است که بهترین روایت را دارد.

حجت‌الاسلام صالحی نسب با اشاره به اینکه دشمن در جنگ روایت‌ها، ناکارآمدی بخش‌هایی از نظام را به‌کل مجموعه تعمیم می‌دهد، اضافه کرد: دشمن در این جنگ به انتشار خبرهای نادرست، تحلیل‌های مغرضانه، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش و بزرگ کردن عیوب می‌پردازد.

وی بابیان اینکه وظیفه ما در جنگ روایت‌ها، جهاد تبیین است، ادامه داد: این موضوع یک وظیفه عمومی است و باید باور داشته باشیم که پیروزی واقعی در جنگ روایت‌ها از آنِ نظام اسلامی است.

رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش گفت: خبرسازی‌ها دارای زنجیره‌ای است که توسط کاربران در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد و لازم است تا زمانی که از صحت و منبع خبر مطمئن نشدیم آن را برای دیگران بازنشر نکنیم.

وی بابیان اینکه اگر خبر مشکوکی از طرف بیگانگان رسید، اصل را بر نادرستی آن بدانیم، افزود: ما باید مخاطبان خود را فرامرزی بدانیم و به این موضوع در جنگ روایت‌ها نیز توجه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امنیت، ارزان به دست ما نرسیده است، تصریح کرد: در برخی از سوره‌های قرآن و روایات به شاخص‌های دشمن و دشمن‌شناسی اشاره‌شده است که بر مبنای آن‌ها نباید دشمن را کوچک بشماریم، در برابر دشمن هوشیار باشیم و رفتارها و سبک زندگی آن‌ها را انجام ندهیم.

حجت‌الاسلام صالحی نسب اضافه کرد: دشمن به دنبال سازش است و می‌خواهد ما از مواضع اصولی خود کوتاه بیاییم و به دردسر و زحمت بیفتیم که باید در این زمینه هم هوشیار باشیم.

وی همچنین از هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری خواست تا تحرک، تحول و تعالی را در دستور کار فعالیت‌های خود قرار دهد.

ارشد ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: تلاش‌های مجموعه ارتش و نیروهای نظامی کشور در جهت کسب شایستگی رزمی است.

امیر سرتیپ دوم محسن آذر افروز بابیان اینکه شایستگی رزمی دارای تعریف ویژه‌ای است، افزود: نیروهای نظامی پس‌ازآنکه توان و قدرت رزمی مناسب را کسب کردند برای حضور درصحنه نبرد به شایستگی رزمی نیاز دارند که بخش عمده آن به تربیت دینی برمی‌گردد.

وی اظهار داشت: خدمت و مسوولیت داشتن در نظام جمهوری اسلامی به‌ویژه در فضای نظامی، فضیلت است و باید در جهت تحقق اهداف و وظایف تعیین‌شده نهایت تلاش را کرد.

در این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامعلی زمانی قدردانی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین قاسمی به‌عنوان رییس عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه شهید سپهبد علی صیاد شیرازی نزا جا و هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال