مبتلایان 24 ساعت گذشته کرونا در آذربایجان‌غربی؛ کمترین رقم در سال 1400


مبتلایان 24 ساعت گذشته کرونا در آذربایجان‌غربی؛ کمترین رقم در سال 1400

ارومیه- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته 82 نفر در استان به کرونا مبتلا شدند که کمترین رقم ابتلا در سال جاری است.

دکتر محمدامین ولیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سال جاری تنها روزهای معدودی، تعداد مبتلایان روزانه کرونا در آذربایجان غربی دورقمی شده بود و رسیدن به مبتلایان زیر ۱۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته نشان دهنده بهبود نسبی وضعیت در استان طی روزها و هفته های اخیر است.

وی اضافه کرد: البته ۷۲ درصد از این مبتلایان شامل ۵۹ نفر در مراکز درمانی آذربایجان غربی بستری شده اند که سهم ارومیه، مرکز استان از این تعداد ۳۱ نفر معادل ۵۳ درصد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۴۷۶ نفر رسید.

ولیزاده ادامه داد: در حال حاضر، ۱۰۱ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۲۵ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی با اشاره به فوت چهار نفر در آذربایجان غربی از جمله ۲ نفر در مهاباد بر اثر ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از کرونا در استان به هفت هزار و ۲۰۲ نفر رسید.

وی بیان کرد: البته طی ۲۴ ساعت گذشته در ارومیه فوتی نداشتیم که این امر نیز، بسیار کم طی سال جاری تکرار شده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۲۳ هزار نفر در آذربایجان غربی به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.

۵.۲ درصد مبتلایان و ۵.۵ درصد فوتی های ناشی از کرونا در کشور مربوط به آذربایجان غربی است.

این استان، سهمی ۴.۱ درصدی از جمعیت کشور دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)