وزارت بهداشت عنایت ویژه‌ای به بیمارستان‌های اهواز داشته باشد


وزارت بهداشت عنایت ویژه‌ای به بیمارستان‌های اهواز داشته باشد

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وزارت بهداشت باید توجه و عنایت ویژه‌ای به بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی اهواز داشته باشد، گفت: نظام سلامت و جامعه پزشکی خوزستان تنها بار مردم استان خوزستان را به دوش نمی‌کشد بلکه بار مردم استان‌های دیگر و همسایگان عراقی را نیز به دوش می‌کشد.

آیت‌الله محسن حیدری در مراسم تکریم رئیس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز (۲۸ آذرماه) برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار کرد: تنها راه رسیدن به خدا، پیمودن راه اولیای الهی است و راه دیگری برای رسدن به خدا وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، وی با گرامیداشت ۲۷ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح افزود: دکتر مفتح سرمشق خوبی برای دانشگاهیان و حوزویان شد. سالروز شهادت دکتر مفتح روز وحدت حوزویان و دانشگاه نام‌گذاری شده است و باید همواره این روز بزرگ را یاد کنیم زیرا بسیاری از برکاتی که نصیب ملت ایران و انقلاب اسلامی شده است، در پی وحدت این دو قشر مهم بوده و اگر کاستی‌ها و تلخ‌کامی‌هایی نیز وجود داشته ناشی از اخلال و عدم اجرای به موقع این آرمان بزرگ الهی است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر مشکلاتی داشتیم به دلیل تخلف از این راهبرد است. امام امت این موضوع را به عنوان راهبرد دانشگاهیان و حوزویان تعیین کرده است.

وی افزود: عقل اقتضا می‌کند که از تجارب ۴۳ انقلاب اسلامی به درستی عبرت بگیریم و نقاط قوت وحدت بین این دو قشر تقویت شود. باید فاصله‌هایی که احیانا پیش آمده و مورد سوءاستفاده دشمنان اسلام و ایران اسلامی قرار گرفته است را با همدلی و همکاری رفع کنیم. برگزاری چنین جلساتی برای تذکر این مسائل بسیار خوب است. امیدوارم خداوند استحکام بیشتری به این وحدت مستحکم ببخشد.

آیت‌الله حیدری با اشاره به تلاش مدافعان سلامت در شرایط کرونا، افزود: این شرایط برای مدافعان سلامت موجب شد که خمیرمایه‌های ذاتی و استعدادهای خدادی را بروز دهند و اگر این شرایط رخ نمی‌داد، فرصت نشان دادن کمالات و ایثارگری‌ها برای این قشر عظیم پیدا نمی‌شد. در حالی که بسیاری جرات نداشتند سر بالین بیمار کرونایی خود حاضر شوند اما مدافعان سلامت خطر کردند و بدون واهمه‌ای با تمام شجاعت و ایثارگری خدمت کردند بنابراین همه ما خود را وامدار این قشر شریف می‌دانیم.

وی بیان کرد: از دکتر ابول‌نژادیان به عنوان شخص فرهیخته که در طول این مدت در کنار همکاران این بار سنگین را به دوش کشیدند، تشکر می‌کنیم و به آن‌ها دست مریزاد می‌گوییم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نظام سلامت و جامعه پزشکی خوزستان تنها بار مردم استان خوزستان را به دوش نمی‌کشد بلکه بار مردم استان‌های دیگر و همسایگان عراقی را نیز به دوش می‌کشد.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت باید توجه و عنایت ویژه‌ای به بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی اهواز داشته باشد.

آیت‌الله حیدری گفت: سال ۹۸ مطلبی را عرض کردم اما کسی آن را دنبال نکرد در حالی که جای دنبال کردن دارد؛ در تقویم ایران سالروز ولادت ابوعلی سینا روز پزشک نام‌گذاری شده است. پیشنهاد کرده بودم که در تقویم کشور روز بیمارستان به نام علی بن عباس اهوازی پزشک ایرانی عالم نام‌گذاری شود؛ این دانشمند مایه افتخار ایران است. وی برای نخستین بار در تاریخ بشریت طرح راه‌اندازی بیمارستان را ارائه داده است.

وی افزود: این طرح توسط دولت آل بویه در قرن چهارم هجری یعنی ۱۰۰ سال قبل از ابوعلی سینا اجرایی شده است. وی کتابی در مورد مسائل مهم طبی و پزشکی آن روز در ۱۰ مجلد بزرگ جمع‌آوری کرده که به مدت یک قرن در مجامع علمی اروپا تدریس می‌شد تا زمانی که کتاب قانون ابن سینا جای آن را گرفت.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: علی بن عباس اهوازی جایگاه رفیعی نه تنها در جامعه پزشکی ایران بلکه در جامعه پزشکی بشری دارد که برای مانگار ماندن طرح وی و دانستن قدر این سرمایه‌های خوزستانی، باید روز بیمارستان در تقویم ایران اسلامی لحاظ شود. وی افزود: دکتر سرمست در کنار کارهای دیگر، این پیشنهاد را دنبال کند. قطعا وزارت بهداشت از این موضوع استقبال می‌کند و در شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی قابل طرح است. معمولا ثبت این روزها در تقویم در شورای فرهنگ عمومی تصویب می‌شود که می‌توان از این پیشنهاد دفاع و آن را تصویب کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک