حوزه درمان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان پایش می‌شود


حوزه درمان دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان پایش می‌شود

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به اهمیت بهداشت و درمان، گفت: باید در این حیطه سرانه پزشک، پرستار، تخت، اورژانس و درمان پیش‌بیمارستانی و سرپایی پایش شده و برای آن شاخص استخراج شود.

حسن بختیاری عصر امروز (۲۹ آذرماه) در آیین تودیع و معارفه رؤسای دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان که در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، با بیان اینکه مسئولیت همانند یک دو و میدانی بوده که هر کسی طریقی را می‌پیماید و مهم این است، در مسیری که هستیم صادقانه عمل کنیم، اظهار کرد: برای بسترسازی و حضور افراد کارآمد و درستکار در این عرصه و نیز رفاه دانشجویان و کارکنان این دانشگاه تلاش خواهم کرد.

وی با بیان اینکه تلاش خود را برای ارتقای همه‌جانبه دانشگاه و نیز رتبه علمی آن انجام خواهم داد، افزود: حرکت به سمت دانشگاه‌های سطح سه، یکی از اهدافی است که باید بسترسازی کنیم. از طرفی نباید فراموش کنیم که پژوهش حوزه بسیار مهمی بوده و جایگاه علمی که در دنیا ایجاد می‌کند بسیار ارزشمند است.

این مسئول با بیان اینکه پژوهش باید مسئله‌محور، کاربردی و ناظر بر مشکلات جامعه باشد، تصریح کرد: پژوهش‌هایی که مشکلات فعلی جامعه را حل کند، علاوه بر جایگاه علمی، اثربخشی بیشتری خواهد داد.

سرپرست دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه حوزه بهداشت خط مقدم برخورد با سوانح و اپیدمی‌ها است، گفت: اگر به این حوزه پرداخته نشود، اقتصاد، علم و حتی مذهب تعطیل می‌شود، مثل کرونا که همه جا را تعطیل کرد.

بختیاری با بیان اینکه حوزه بهداشت باید قبل از وقوع فاجعه، آن را حس کند، ادامه داد: زیرا حس‌گرهای قوی حوزه بهداشت می‌تواند جامعه را از غلطیدن در ورطه‌ای که خروج از آن سخت است، کمک کند، به همین خاطر این مهم جزو اولویت‌ها خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت حوزه درمان، خاطرنشان کرد: باید در این حیطه سرانه پزشک، پرستار، تخت، اورژانس و درمان پیش‌بیمارستانی و سرپایی پایش شده و برای آن شاخص استخراج و از همه مهم‌تر وضعیت موجود در حوزه بهداشت و درمان را احصا کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه