مدیران اداراتی که کارکنانش کارت واکسیناسیون نداشته باشند به بازرسی معرفی می‌شوند


مدیران اداراتی که کارکنانش کارت واکسیناسیون نداشته باشند به بازرسی معرفی می‌شوند

فرماندار الیگودرز گفت: مدیران اداراتی که کارکنانش کارت واکسیناسیون نداشته باشند توبیخ و به بازرسی معرفی می‌شوند.

ماشاالله نعمتی در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان الیگودرز که امروز ۲۹ آذرماه برگزار شد، ضمن تأکید بر دریافت دوز سوم واکسن کرونا، اظهار کرد: طبق گزارشات دریافت شده از وزارت بهداشت و درمان سویه جدید کرونا کاملاً ناشناخته و قدرت انتشار و سرایت آن ده‌ها برابر دیگر سویه‌ها است و نسبت به آن‌ها متفاوت‌تر است.

وی تصریح کرد: تلاش‌های خوبی در شهرستان در بحث کرونا صورت گرفته بطوریکه در بحث واکسیناسیون در استان رتبه سوم را داریم.

فرماندار الیگودرز با اشاره به افرادی که هنوز واکسن نزدند، خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای افراد ناآگاه تحت تأثیر فضای مجازی و اطلاعات غلط قرار می‌گیرند اما شواهد نشان می‌دهد شهرستان مابعد از اینکه درصد بالایی از جمعیت آن واکسینه شدند به رنگ آبی درآمده و شهر به آرامش رسیده است.

نعمتی اضافه کرد: تمام کارکنان دولتی باید واکسن کرونا را دریافت و کارت واکسیناسیون را همراه داشته باشند و یا هر ۱۵ روز باید تست PCR را با هزینه شخصی و آزاد انجام دهند در غیر این صورت مدیر مربوطه آن اداره توبیخ و به بازرسی معرفی می‌شود.

کریمی رئیس شبکه بهداشت و درمان نیز گزارشی از آمار واکسیناسیون ویروس کرونا ارائه داد و اظهار کرد: از بین ۱۰۴ هزار و ۱۰۳ نفر جامعه هدف ۹۱ هزار و ۸۱ نفر دوز اول، ۷۰ هزار و ۹۶۸ نفر دوز دوم و حدود پنج هزار و ۱۸۳ نفر دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به وارد شدن اولین مورد از سویه امیکرون به کشور از افراد بالای ۴۰ سال درخواست داریم برای زدن دوز سوم مراجعه کنند چون طبق آمار کسانی که دوز سوم را دریافت کرده‌اند بدن آن‌ها ایمنی بیشتری نسبت به بقیه افراد داشته است.

کریمی اضافه کرد: آمار افراد بستری در بیمارستان ۲۰ نفر بوده که ۶ نفر به‌صورت موقت و ۱۴ نفر به‌صورت دائم بستری شده‌اند در ضمن ۶ نفر آن‌ها در ICU هستند که خوشبختانه مریض بدحال نداریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان الیگودرز با اشاره به آبی شدن وضعیت شهرستان، افزود: با این شرایط نباید عادی انگاری شود برای اینکه ویروس جدید کرونا سویه امیکرون بسیار خطرناک با سرعت و قدرت انتشار بسیار بالایی هست و ممکن است مردم ما را غافلگیر کند.

وی از زحمات بهورزان قدردانی و بیان کرد: با کمک بهورزان و شرایطی که ایجاد کردند کسانی که در روستاها واکسن نزده‌اند حدود ۳ درصد است.

کریمی با توجه به نگرانی والدین دانش آموزان نسبت به بیماری و ویروس کرونا افزود: با توجه به باز شدن مدارس و حضور دانش آموزان تاکنون در شهرستان مورد مثبتی مشاهده نشده است و جای هیچ نگرانی نیست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان الیگودرز عنوان کرد: طبق بخشنامه‌ای که صادر گردیده تمام رانندگان مسافرکش اعم از اتوبوس، تاکسی، آژانس و ... باید واکسینه شوند.

گفتنی است بعد از جلسه ستاد مدیریت کرونا فرماندار و معاون سیاسی فرمانداری شهرستان الیگودرز دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال