سردار کاجی: تبعیت از سبک زندگی شهدا یک ضرورت استراتژیک است


سردار کاجی: تبعیت از سبک زندگی شهدا یک ضرورت استراتژیک است

راوی انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به اینکه پیروی از سبک زندگی شهدا، یک ضرورت استراتژیک برای جامعه به ویژه نسل جوان است، گفت: مطالعه در سیره شهدا و تبعیت از سبک زندگی آنها، بصیرت مردم را ارتقا می‌دهد.

سردار حسین کاجی شامگاه چهارشنبه اول دیماه در پنجمین بزرگداشت فرماندهان و شهدای گردان حضرت ولیعصر (عج) متشکل از رزمندگان استان مرکزی در دوران دفاع مقدس در سالن ۹ دی سپاه ناحیه ساوه برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان ساوه مهد اسطوره‌های ایثار و مقاومت و خاستگاه افزون بر ۵۸۰ شهید والامقام و هزاران ایثارگر، رزمنده و جانباز است.

وی در ادامه به نقش سردار شهید مهدی ناصری به عنوان فرمانده گردان ولیعصر (عج) اشاره کرد و افزود: شهید ناصری تجسم عینی اخلاق و تبعیت از ولی فقیه بود و فرماندهی بود که همه اعضای گردان ولیعصر(عج) به عقلانیت، روحیه عرفانی و شجاعت او واقف بودند و در عملیات ها اوج شجاعت خویش را به نمایش می گذاشت. گردان ولیعصر(عج) به فرماندهی شهید مهدی ناصری در دوران دفاع مقدس بارها دشمن را زمین گیر کرد و فتح الفتوح‌های زیادی انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه شایسته است مردم ساوه نام و یاد این شهید والامقام را زنده نگاه دارند، تصریح کرد: بزرگداشت شهدا به منزله یادآوری روزهای ایثار و شهادت است و ما دور هم جمع شدیم تا از عظمت و ایثار شهدا و رزمندگان روایت کنیم.

این فرمانده و پیشکسوت دوران دفاع مقدس در ادامه با تاکید بر اینکه رنگ و بوی شهدا زینت‌بخش جامعه است و فرهنگ شهادت‌طلبی و ایثار باید برای نسل‌های آینده در جامعه نهادینه شود، افزود: شهدا مردانه مقاومت کردند تا ذره‌ای از خاک میهن اسلامی به تصرف دشمن در نیاید و وظیفه ماست که به هر شکل ممکن یاد و خاطره شهدا را در جامعه زنده نگهداریم چرا که یاد و نام آنها روحیه‌بخش و انرژی‌زاست و باعث تقویت روحیه جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهدا میدان‌دار و صاحبان اصلی انقلاب هستند، تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس و در تقویت محور مقاومت نقش تاثیرگذاری داشت. این شهید والامقام علاوه بر فتح میدان‌های نبرد، فاتح دل‌ها نیز بود.

سردار کاجی خطاب به مسئولان و آحاد مختلف جامعه گفت: امروز جاماندگان از قافله شهدا باید در تمام امور از شهدا یاری بجویند و همواره با یاد آنها در مسیر اعتلای نظام و انقلاب گام بردارند.

پنجمین بزرگداشت فرماندهان و شهدای گردان حضرت ولیعصر (عج) به منظور گرامیداشت شهدای شهرستانهای ساوه، زرندیه، محلات، دلیجان و نراق با حضور امام جمعه ساوه، نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ساوه، فرماندهان سپاه، خانواده شهدا، رزمندگان دفاع مقدس و مردم ولایت‌مدار ساوه برگزار شد.

گفتنی است سردار شهید مهدی ناصری در سال ۱۳۴۱ در شهرستان ساوه متولد شد. پس از اخذ مدرک دیپلم به خیل جهادگران سازندگی پیوست و با شروع جنگ، در کسوت سبزپوشان توحید(سپاه) درآمد و در جبهه‌های نور علیه ظلمت، روشنی‌ها را در نوردید.

در عملیات‌های مختلف، از جمله «رمضان»، «بیت‌المقدس»، «والفجر مقدماتی»، «والفجرهای ۱، ۲، ۳، ۴، ۸ »، «خیبر» و «بدر» و «کربلاهای ۴ و ۵ » حضور یافت و با پذیرش مسئولیت‌های خطیری همچون فرماندهی گردان ولی‌عصر(عج)، قائم‌مقامی فرماندهی سپاه ساوه و ... کاردانی و پشتکار خویش را در خدمت و دفاع از آرمان‌های مقدس و معنوی اثبات کرد و سرانجام در شب یلدای سال ۱۳۶۶ به همراه سردار شهید سیدحسن موسوی فرمانده سپاه ساوه در دوران جنگ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟