مردم همدان 20 کیلوگرم طلا برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کرده اند


مردم همدان 20 کیلوگرم طلا برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کرده اند

همدان-ایرنا- رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان گفت: مردم این استان از سال 84 (زمان شکل گیری ستاد عتبات عالیات) تاکنون 20 کیلوگرم طلا برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند.

به گزارش ایرنا، «محمدعلی بادامی» روز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی(ع) استان همدان، افزود: همچنین در ۹ ماه نخست امسال ۲۱ میلیارد ریال وجه نقد، یک کیلوگرم طلا و یک هزار و ۳۲۰ کیلوگرم مس از طرف مردم استان به بازسازی عتبات عالیات کمک شده است.

وی گفت: تهیه ۱۷ هزار و ۷۰۰ خشت طلای برای ترفیع گنبد مطهر امام حسین (ع) در قالب (طرح معراج) در نظر گرفته شده که سهم استان همدان تامین هزینه ۵۰۰ خشت است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان افزود: تاکنون یک هزار و ۸۵۰ خشت هر یک به ارزش ۳۰ میلیون ریال تهیه شده است.

بادامی اهداف ستاد را بازسازی و توسعه حرم ائمه معصومین، نوسازی، بهسازی، توسعه و تجهیز، بازسازی و تعمیر و نگهداری از اماکن، ابنیه، حرم های متبرکه اهل بیت و بقاع متبرکه و ارایه کمک های انسان دوستانه در شرایط خاص و مواقع بحران دانست.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان نیز دراین جلسه گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور همه ساله ستاد اربعین در استان ها شکل می گیرد و برابر دستورالعمل و اصول اعلامی از سوی ستاد ملی برنامه ریزی لازم صورت می گیرد.

«مهرداد نادری فر» با بیان اینکه اصولی بر مراسم اربعین حاکم است، افزود: کمیته های زیر مجموعه ستاد اربعین شامل امنیتی و انتظامی، نطارت و ارزیابی، اطلاع رسانی و مستند سازی، فرهنگی و آموزشی، حمل و نقل و سوخت، کنسولگری و اعزام، زیر ساخت و خدمات شهری، بهداشت و درمان، مشارکت های مردمی، امداد و نجات و کمیته ستاد مردمی است.

به گفته وی، در جریان پیاده روی اربعین ۱۱۰ ایستگاه صلواتی برای خدمات رسانی به زائران در مسیر رفت یا برگشت در استان همدان راه اندازی شده و ۲ هزار نفر به صورت سازاندهی شده در این موکب ها حضور دارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: امکان اسکان روزانه ۲۰ هزار زایر و توزیع ۱۷۰ هزار وعده غذایی گرم در بین زائران فراهم شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی