تفقد رهبری از همخوانی خانواده غلام نژاد/شگفتی داوران کویتی از اجرای قاری ایرانی


تفقد رهبری از همخوانی خانواده غلام نژاد/شگفتی داوران کویتی از اجرای قاری ایرانی

همزمان با برگزاری مهمترین و بزرگترین رویداد قرآنی کشور در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هر شب گفتگوی ویژه ای با حضور اساتید بین المللی قرآن برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ همزمان با برگزاری مهمترین و بزرگترین رویداد قرآنی کشور در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم هر شب گفتگوی ویژه ای با حضور اساتید، قاریان و حافظان برتر ادوار گذشته این رقابت ها برگزار می شود.

مهمان شب پایانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مهدی غلام نژاد ، قاری خوب کشورمان و حائز رتبه اول این رقابت ها در سال 1397 بود.

این قاری جوان در تلاوت قرآن کریم از قرائت عبدالعزیز حصّان و عبدالفتاح شعشاعی الگوبرداری می‌کند. او معتقد است، استاد حصّان از تحریر و ترکیب نغمات به زیبایی استفاده می‌کند و استاد شعشاعی با ظرافت خاصی از تحریرها بهره می‌برد. مهدی غلام‌نژاد از ترکیب و پیوند این دو الگوی قرائت، به سبک و روشی رسیده که در تلاوت‌های خود از آن بهره می‌برد. گفت‌و‌گوی انجام شده با این قاری قرآن را بخوانید.

بنابراین گزارش غلام نژاد با اشاره به تفقد مقام معظم رهبری نسبت به اجرای همخوانی قرآن خود و و فرزندانش گفت: روزی اتفاقی با سه فرزندم محسن، حسن و حسین در اتومبیل شخصی خود در حال همخوانی قرآن کریم بودیم که از تلاوت همزمان چهار نفری خود کلیپ ضبط کردیم.

این کلیپ همخوانی قرآنی در فضای مجازی منتشر شد تا اینکه یک روز صبح از دفتر مقام معظم رهبری با من تماس گرفتند که مقام معظم رهبری با دیدن کلیپ همخوانی قرآن بسیار خرسند شدند و فرمودند: "با قوت همین راه را ادامه دهید."

وی با اشاره به خاطره شنیدنی خود از شرکت در مسابقات بین‌المللی کشور کویت گفت همان طور که می دانید رتبه آوردن در مسابقات بین‌المللی قرآن بیت کار بسیار سخت و مشکل است چرا که اغلب داوران آن ها قاری قرآن نیستند و اصولاً رهبران دینی و فرقه اهل سنت به حساب می آید و تنها چیزی که داده آنها اهمیت دارد به تجوید است من از یک سال قبل این مسابقات را رصد کردم و با تقویت تجوید و فصاحت خود سعی بر تلاوت عربی تر داشته باشم.

غلام نژاد تصریح کرد: همین امر موجب شد که پس از شرکت در مسابقات بین المللی کویت داوران به من گفتند که تو اولین عجمی هستی که به این خوبی، عربی تلاوت می کنی.همین امر موجب شد که در این مسابقات برای اولین بار حائز رتبه دوم شوم.

پایان پیام/296

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ثبت اطلاعات بیش 11 هزار مربی قرآن در سامانه حمد/ سامانه حمد جنبه حمایتی دارد