انسداد 50 حلقه چاه غیرمجاز در تویسرکان


انسداد 50 حلقه چاه غیرمجاز در تویسرکان

مدیر منابع آب شهرستان تویسرکان از انسداد 50 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: دهیاران در شهرستان تویسرکان کشاورزان را نسبت به مصادیق چاه های غیرمجاز آگاه کنند.

احمد ترکاشوند با بیان اینکه طی اقدامات انجام شده از حفاری ۲۶ حلقه چاه مجاز و غیرمجاز در شهرستان تویسرکان جلوگیری شده، خاطر نشان کرد: سعی داریم با بهره‌مندی از ظرفیت دهیاران برای اطلاع رسانی‌های مناسب کشاورزان را نسبت به دلایل غیرمجاز بودن برخی چاه‌ها آگاه کنیم.

وی با اشاره به مصادیق چاه‌های غیرمجاز خاطر نشان کرد: طبق ماده ۶ آیین نامه اجرایی قانون تکلیف چاه‌های فاقد پروانه، شرکت آب منطقه‌ای علاوه بر نظارت به کلیه چاه‌های آب کشاورزی فعال، در صورت وجود هرگونه تخلف مراتب را به مالک یا مالکان اعلام می‌کند.

ترکاشوند با بیان اینکه پس از این روند حداکثر ظرف ۴۵ روز نسبت به رفع تخلف باید اقدام شود، یادآور شد: برای جلوگیری از هرگونه مشکل، تبیین مصادیق تخلف که در پروانه بهره‌برداری درج شده برای کشاورزان ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: نصب منصوبات غیرمجاز، اضافه برداشت از مفاد پروانه، عدم نصب و یا حذف و دستکاری کنتور هوشمند حجمی، کف شکنی، جابه‌جایی و لایروبی بدون مجوز شرکت، انتقال آب به اراضی غیرآبخور اولیه چاه، تغییر نوع کاربری مصرف و فعال نبودن آبیاری تحت فشار از جمله مصادیق تخلف در این زمینه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...