میدانی در مشهد به نام سپهبد مزین شد


میدانی در مشهد به نام  سپهبد  مزین شد

مشهد- ایرنا- اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در آستانه فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، میدانی را در این شهر به نام سپهبد نامگذاری کردند.

به گزارش ایرنا، در جلسه علنی روز یکشنبه شورای اسلامی شهر مشهد طرح دو فوریتی نامگذاری میدانی واقع در بولوار شاهنامه به نام "سپهبد" بررسی و به تصویب رسید.
طبق این مصوبه، شهرداری مشهد مکلف است به منظور گرامیداشت نام و یاد سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، میدان واقع در بولوار شاهنامه در ورودی جلوخان آرامگاه فردوسی را به نام "سپهبد" نامگذاری کند.
همچین در جلسه علنی امروز موزه مدرسه آیت الله کاشانی واقع در خیابان نبوت به نام شهدای دانش آموز نامگذاری شد و معبر شارستان ته پل محله واقع در خیابان آیت الله شیرازی پنج نیز به نام شارستان علامه حسن زاده آملی با حفط زیرنویس "ته پل محله" تغییر نام یافت.
تاکید رییس شورا بر رعایت اصول فنی در ساخت و سازها
رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه این کلانشهر در منطقه‌ زلزله‌ خیز قرار دارد لذا اصول ایمنی و فنی شهرسازی باید در ساخت وسازها مورد تاکید باشد.
حسن موحدیان با اشاره به فرارسیدن روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی افزود: در شهر و کشوری زندگی می‌کنیم که در معرض وقوع بلایای طبیعی است و باید در این خصوص هوشیار باشیم.
وی ادامه داد: در حوزه شهرسازی باید ساخت وسازها بر اساس اصول فنی باشد، باید پیشگیرانه عمل کرد تا با حادثه‌ای نظیر زلزله بم روبرو نشویم.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نهم دی ماه نیز به نام روز بصیرت نام گرفته و سردمدار بصیرت نیز رهبر معظم انقلاب است.
وی افزود: در ۹ دی سال ۸۸ مردم با حضور میلیونی خود طومار فتنه‌گران را در هم پیچیدند و با ولایت تجدید میثاق کردند.
موحدیان ادامه داد: حضور مردم در وقایع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی همیشه اعجازآمیز بوده و باید قدردان این حضور بود.
وی گفت: مسئله "نفوذ" نیز موضوع مهمی است که باید مورد توجه باشد، نفوذ، تمام اهداف را از بین می‌برد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی‌ مسیح افزود: حضرت عیسی از یاران باوفای امام زمان (عج) خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل