اومیکرون به همسایگی فارس رسید؛ بیشتر مراقب باشید


اومیکرون به همسایگی فارس رسید؛ بیشتر مراقب باشید

شیراز_ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: با توجه به شناسایی مواردی از ابتلا به اومیکرون در هرمزگان، مردم باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند و با توجه به سرعت بالای سرایت این ویروس خطرناک، استفاده مداوم از ماسک به ویژه در فضاهای سربسته را رعایت کنند.

سید وحید حسینی روز دوشنبه در چهارصد و شصت و پنجمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ، دریافت دُز سوم را در پیشگیری از ابتلای افراد به سویه جدید اومیکرون و قطع زنجیره بیماری بسیار تاثیرگذار دانست.

وی در این نشست از مردم خواست تا با تزریق دُز سوم واکسن، اطرافیان و عزیزان خود را به مشارکت در این ایمن سازی ضروری تشویق کنند.

حسینی با اعلام اینکه جانباختگان کرونا شامل همه گروه های سنی هستند، هشدار داد: ابتلا به کرونا مختص به گروه سنی خاصی نیست و این خطر، بیرحمانه تمامی عزیزان ما را تهدید می کند؛ در چنین شرایطی لازم است همه از خود و دیگران در برابر این ویروس مراقبت کنیم.

حسینی، خوددرمانی در هنگام بروز علایم کرونا با مراجعه به داروخانه، بدون مراجعه به پزشک را یکی از نگرانی های کنونی مجموعه سلامت عنوان کرد که موجب انتشار بیشتر ویروس در جامعه می شود و افزود: دریافت دارو چرخه انتقال بیماری را قطع نکرده و برای شناسایی و پیشگیری از ابتلا به سویه جدید اُمیکرون، افراد باید به مراکز ۱۶ ساعته و پزشک خانواده خود مراجعه و از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز مهمترین اولویت امروز مجموعه سلامت را تسریع در واکسیناسیون و پوشش گسترده آن در گروه هدف جامعه عنوان کرد که در شرایط کنونی با تاکید بر دریافت دز سوم واکسن، برای افزایش ایمنی عمومی جامعه در حال انجام است.

او اضافه کرد: ضرورت دارد علاوه بر انجام واکسیناسیون کووید۱۹، به صورت سختگیرانه شیوه نامه های بهداشتی نظیر استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از سوی تمامی افراد جامعه رعایت شود.

تاکید دیگر مسوول ارشد حوزه سلامت فارس، پرهیز از حضور در دورهمی ها و جمع های خانوادگی در صورت وجود علایمی نظیر تب، سرفه، گلودرد و آب ریزش بینی بود و یادآور شد: همچنین توصیه می شود افرادی که واکسن دریافت نکرده اند، هرچه سریعتر نسبت به تکمیل دوره واکسیناسیون به ویژه دریافت نوبت دُز سوم واکسن خود اقدام کنند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس را از ابتدای شیوع تا دوشنبه ششم دی ۱۴۰۰، اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۸۲۷ هزار و ۴۲۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۱۰ هزار و ۶۳۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۵۵۳ هزار و ۲۹۳ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۴۷ هزار و ۴۰۰ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۷۴ هزار و ۱۳۳ مورد تست سریع انجام شده و ۶۳ هزار و ۲۳۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۲۰ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۶۳۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته سه هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۱ هزار و ۸۸ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به ۶ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۶۷۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۲۸ هزار و ۴۳۵ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۸۹۸ هزار و ۹۲۰ دُز نوبت دوم و ۳۲۹ هزار و ۳۲۴ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید