تقویت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج رویکرد اصلی وزارت ورزش و جوانان است


تقویت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج رویکرد اصلی وزارت ورزش و جوانان است

یزد-ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: گسترش و تقویت مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در تمامی استان ها از جمله رویکرد اصلی این وزارتخانه است .

به گزرش ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر سه‌شنبه شب در نشستی با مدیران مراکز تخصصی ازدواج و خانواده در یزد افزود: برای گسترش فرهنگ ازدواج باید نسبت به تقویت این مراکز بیش از گذشته اقدام می شود.

وی با قدردانی از تمامی فعالان ازدواج به نقش فعالیت‌های فرهنگی و مشاوره اشاره کرد و ادامه داد: نقش این مراکز در افزایش ازدواج و کاهش طلاق بسیار با اهمیت است و باید به جد تلاش صورت گیرد.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان یزد در این نشست به اهمیت نقش مشاوران اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر نگاه مردم به مشاوره تغییر کرد و مراجعه بیشتری به مراکز مشاوره دارند.

مسعود شریعتی افزود: امروزه استفاده ناصحیح از شبکه‌های مجازی مشکل زیادی را به بار آورد و از این رو باید در راستای تولید محتواهای موثر و مفید تلاش کرد.

وی با بیان اینکه یزد می‌تواند فرصت خوبی برای ارایه طرح‌های مختلف در حوزه ازدواج و خانواده باشد، تصریح کرد: مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در استان رشد خوبی دارد و طرح‌های خوبی از سوی مراکز ارایه و انجام شد، اما انتظار می‌رود طرح‌ها افزایش پیدا کند و جامعه مخاطب بیشتری را در برگیرد.

در این نشست عملکرد،مسایل و مشکل مراکز تخصصی ازدواج و خانواده و نقش این مراکز در کاهش طلاق و پایداری ازدواج جوانان و نحوه مشاوره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دوره ملی دانش‌افزایی مدیران مراکز مشاوره ازدواج و خانواده عصر سه شنبه با حضور ۱۳۰ نفر به صورت حضوری و مجازی در شهر یزد آغاز شد.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان یزد این دوره با حضور مدیران ، روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده به مدت ۲ روز و ۱۶ ساعت در پنج کارگاه پیگیری می‌شود.

شریعتی در آیین افتتاح دوره یادشده افزود: در این کارگاه ۴۰ نفر به صورت حضوری و ۹۰ نفر به صورت آنلاین ( برخط ) از سراسر استان طبق سهمیه بندی وزارت ورزش و جوانان شرکت دارند.

استان یزد یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها، آبادی ها و سکونتگاه های عشایر زندگی می‌کنند و دارای ۳۰ مرکز مشاوره ازدواج است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران