آقامیری: وظیفه دانشگاه تبیین بُعد علمی سردار سلیمانی است


آقامیری: وظیفه دانشگاه تبیین بُعد علمی سردار سلیمانی است

سیدمحمود آقا میری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در همایش «مکتب شهید سلیمانی، دانشگاه و رسانه» گفت: دانشگاه وظیفه خودش می‌داند که مکتب شهید سلیمانی را از منظر علمی تبیین کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ همایش علمی مکتب حاج قاسم، دانشگاه و رسانه از صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز آغاز شد. در این مراسم چهره‌های مهم کشوری و لشکری به سخنرانی خواهند پرداخت.

در ابتدای این مراسم، سیدمحمود آقا میری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز صحبت کرد. وی ضمن گرامیداشت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا و سیدالشهدای مقاومت، شهید سلیمانی گفت: امروز در یک همایش 100 درصد علمی درباره سردار سلیمانی در خدمت شما هستیم. 4-5 روز با سالروز شهادت ایشان فاصله داریم و سعی کردیم خارج از فضای احساسی که در جامعه به وجود می‌آید فضای علمی را پیش‌بینی کرده و به بررسی ابعاد مختلف علمی شهید سلیمانی بپردازیم.

وی اضافه کرد: ما معتقدیم که یکی از وظایف دانشگاه برای جوانان، حفظ اسطوره‌ها و شناساندن آنان به جامعه است. امثال سردار سلیمانی بزرگترین اسطوره‌های تاریخ ما هستند. لازم نیست هیچ کس در بین نوشته‌ها بگردد که شهید سلیمانی چه کسی بود بلکه بخش عمده‌ای از ویژگی‌هایی که ائمه برای انسان کامل ترسیم کردند در او دیده می‌شود. شهید سلیمانی عمل‌گرا‌ترین فرد بود، دارای بصیرت و دشمن‌شناس بود. در زمان امثال ایشان، واقعه جمل را نمی‌بینیم ببینیم چرا که دشمن‌شناس و مانند مالک اشترگوش به فرمان هبر بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز گفت: ولایت‌مداری، پرهیز از تفرقه، اهتمام به امور مستضعفین، همراهی با طبقه محروم، صداقت و ... از دیگر ویژگی‌های مهم رفتاری و عملی سردار سلیمانی است. خیلی مهم است که یک مسئول هم با خود و هم با مردم صادق باشد. این همان چیزی است که باعث می‌شود یک فرد اسطوره شود و در بین مردم محبوب شود. اکنون با دیدن فیلم‌هایی که از ایشان ساخته می‌شود به جایگاه او غطبه می‌خوریم. دانشگاه وظیفه خودش می‌داند که مکتب شهید سلیمانی را از منظر علمی تبیین کند و امیدوارم بتوانیم در این زمینه صاحب نظر باشیم و بتوانیم بعد علمی سردار سلیمانی را تبیین کنیم.

وی در پایان گفت: در کنار این نشست یک سمینار علمی هم فردا برگزار می‌شود. تا به امروز 137-138 پایان‌نامه و رسالت در باب شهید سلیمانی و مقاومت اخذ شده است که تعدادی از آنان پایان یافته است که در قالب پوستر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. تعدادی از این پایان‌نامه‌ها و رسالات در سمیناری که فردا برگزار می‌شود، ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات صبح بخیر عاشقانه؛ اس ام اس صبح بخیر عاشقانه، متن صبح بخیر عاشقانه و صمیمانه