واریز 3613 میلیاردی به حساب شهرداری های گیلان از محل عوارض ارزش افزوده


واریز 3613 میلیاردی به حساب شهرداری های گیلان از محل عوارض ارزش افزوده

مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: در هشت ماهه سال جاری بیش از 3613 میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده که بالغ بر 962 میلیارد ریال آن سهم شهرداری رشت بوده است.

محسن محمدی پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ۱۴۰۰، اظهار کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده یکی از قوانین مترقی نظام مالیاتی است و با اجرای آزمایشی این قانون از سال ۱۳۸۷ و دائمی شدن آن از ۱۳ دی ماه سال جاری، یکی از برنامه های مهم تحول نظام مالیاتی به سرانجام می رسد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان شفافیت مبادلات اقتصادی در کشور، حمایت از بخش های تولید و سرمایه گذاری، ساماندهی معافیت های مالیاتی، اصلاح فرآیند دادرسی مالیاتی، کمک به توسعه شهرها و روستاها، رفع برخی ایرادات قانون قبل به ویژه در زمینه تسهیل فرآیند انتقال بار مالی به مصرف کننده نهایی، افزایش کارآیی و اثربخشی نظام مالیاتی و در نهایت کاهش فرار مالیاتی را از جمله مزایای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده دانست.

وی مهلت ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره پاییز ۱۴۰۰ از طریق درگاه ملی مالیات به آدرس www.intamedia.ir را تا ۱۵ دی دانست و گفت: در هشت ماهه سال جاری بیش از ۳۶۱۳ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز شده که بالغ بر ۹۶۲ میلیارد ریال آن سهم شهرداری رشت بوده است.

محمدی پور در ادامه از امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات پایانه های فروش از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی خبر داد و بیان کرد: با توجه به اهمیت ساماندهی دستگاه های کارتخوان در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، کلیه دارندگان این دستگاه ها باید نسبت به تعیین تکلیف آن براساس قانون عمل کنند.

مدیرکل امور مالیاتی گیلان گفت: سازمان امور مالیاتی کشور با همکاری بانک مرکزی و در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، ضمن اخذ اطلاعات کلیه ابزار پرداخت ها(دستگاه های pos و درگاه های اینترنتی) از بانک مرکزی، امکان مشاهده و ویرایش اطلاعات آنها را از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک به آدرس my.tax.gov.ir فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: از این پس مودیان مالیاتی می توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی مذکور، بخش پایانه های فروش، اطلاعات مذکور را مشاهده و نسبت به الصاق دستگاه های کارتخوان بانکی و یا درگاه های پرداخت الکترونیکی خود به پرونده های موجود یا ایجاد پرونده جدید و یا درخواست غیر فعال سازی دستگاه های مطروحه اقدام کنند.

محمدی پور پیاده سازی این امکان را گام بلندی در جهت رفع مشکلات مودیان دانست و یادآور شد: با عملیاتی شدن قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، مشکلات مودیان در انجام ثبت نام به صورت کاملا سیستمی و همچنین اتصال/عدم اتصال صحیح دستگاه های pos و درگاه های اینترنتی به ثبت نام های الکترونیک مودیان برطرف خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی