پیکرهای پاک 9 شهید دفاع مقدس وارد شیراز شد


پیکرهای پاک 9 شهید دفاع مقدس وارد شیراز شد

شیراز- ایرنا- پیکرهای پاک 9 شهید دوران دفاع مقدس پنجشنبه نهم دی‌ماه 1400 با استقبال مردم و مسئولان وارد شیراز شدند.

به گزارش ایرنا، جمعی از مردم شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی پنجشنبه همزمان با سالروز حماسه نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و در آستانه سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با حضور در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب از فرزندان وطن استقبال کردند.
بنا بر اعلام دبیر برگزاری آیین تشییع پیکر شهدای دوران دفاع مقدس در استان فارس، پنج تن از شهدا گمنام هستند و پیکرهای چهار تن دیگر مربوط به شهدای شناسایی شده دوران دفاع مقدس است.
هاشم جمالی افزود: شهیدان حبیب الله حقیقی ۱۸ ساله فرزند مرتضی از روستای مبارک آباد شهرستان قیروکارزین، علی اصغر شهبازی ۱۵ ساله فرزند ابوالقاسم از روستای دهبه شهرستان قیروکارزین، معین الدین کهن فتح آبادی ۲۳ ساله فرزند آقابابا از روستای فتح آباد شهرستان خفر و فیض الله کنعانی حقیقی ۱۹ ساله فرزند طاری وردی از شیراز، اسامی شهیدان شناسایی شده هستند.
وی ادامه داد: یکی از شهدای شناسایی شده مربوط به شیراز است که در این کلان‌شهر به خاک سپرده خواهد شد و سه شهید دیگر شناسایی شده هم مربوط به قیروکارزین و خفر هستند که پیکرهای مطهر این شهدا هم در این شهرستان‌ها تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

پیکرهای پاک 9 شهید دفاع مقدس وارد شیراز شد


وی با اشاره به اینکه چند مراسم با حضور پیکرهای مطهر شهدا در این ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شیراز و برخی شهرستان‌های فارس برگزار می‌شود، گفت: پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام هم در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در پنج نقطه شیراز به خاک سپرده خواهند شد.
به گفته وی، مردم شیراز شامگاه چهارشنبه ۱۵ دی همزمان با شب سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با پیکرهای مطهر این شهدا وداع و ساعت هشت صبح روز پنجشنبه ۱۶ دی‌ماه، از این حرم مطهر، پیکرهای مطهر شهدا را تشییع خواهند کرد.
پیکرهای مطهر پنج شهید گمنام قرار است در پارک علم و فناوری، مرکز پشتیبانی نیروی دریایی سپاه در شیراز، پادگان هوافضای سپاه و پادگان امام علی (ع) در شیراز و همچنین پادگان ۰۷ کازرون آرام گیرند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت افغانی افغانستان به تومان، امروز جمعه 21 اردیبهشت 1403