خیرین مدرسه ساز شیروان چهار طرح آموزشی را به بهره برداری رساندند


خیرین مدرسه ساز شیروان چهار طرح آموزشی را به بهره برداری رساندند

بجنورد-ایرنا- رییس مجمع خیرین مدرسه ساز شیروان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، خیرین مدرسه ساز این شهرستان خراسان شمالی چهار طرح آموزشی را به بهره برداری رسانده اند.

محمد اسماعیل مقیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل مدرسه سه کلاسه شهرک گلیان، ۲ کلاسه شهر زیارت، خوابگاه ۴۸ نفره زیارت و یک کلاسه شهرک عشایری دوین در این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع کل برای طرح های مزبور، ۶۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده که از این میزان مبلغ، ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سهم خیرین و ۵۰ میلیارد ریال سهم دولت بوده است و با بهره برداری از آن ۱۵۰ دانش آموز روستایی از فضای آموزشی برخوردار شدند.

مقیمی اضافه کرد: طرح های مزبور با زیربنا ۹۷۰ مترمربع و چهار هزار مترمربع مساحت مورد بهره برداری قرار گرفت و اینک دانش آموزان در آن تحصیل می کنند.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز شیروان گفت: تعهدات خیرین مدرسه ساز این شهرستان در سال جاری، ۶ پروژه با ۱۲ کلاس درس، زیر بنای هزار و ۶۱۵ متر مربع و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار است.

مقیمی افزود: از ابتدای تاسیس این مجمع در شهرستان تاکنون ۵۸ فضای آموزشی توسط خیرین در سطح شهر و روستا به بهره برداری رسیده است که ۷۲ خیر مشارکت دارند.

۳۰ هزار دانش آموز در ۴۲۱ آموزشگاه شهری و روستایی زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند