اجرای نقالی طومار حضرت ابوالفضل(ع) و سردار سلیمانی توسط هنرمند مسجدی در زنجان


اجرای نقالی طومار حضرت ابوالفضل(ع) و سردار سلیمانی توسط هنرمند مسجدی در زنجان

نقالی طومار حضرت ابوالفضل و سردار سلیمانی توسط هنرمند جوان تئاتر بچه‌های مسجد، حمیدرضا محمدلو و سرود توسط گروه ولایت اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حوزه هنری زنجان در دومین سالگرد سردار سپهبد شهید سلیمانی با مشارکت و همکاری دیگر نهادهای فرهنگی استان برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری متنوعی را برنامه‌ریزی نموده است.

ویژه برنامه شب خاطره «سپهبدهای اخلاص» یکی از برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته پیش‌رو خواهد بود که با حضور جانباز سرافراز «امیر یدالله واعظی» و سرهنگ «محمد معصومی» برگزار خواهد شد.

رونمایی از فیلم مستند «کفش‌های جیرجیرک‌دار» روایت زندگی جانباز امیر خلبان یدالله واعظی است که به کارگردانی ابوالفضل گلفام و تهیه‌کنندگی حوزه هنری زنجان تولید شده است. همچنین رونمایی از کتاب «کهنه سرباز» روایت خاطرات سرهنگ «محمد معصومی» به قلم فرزاد بیات‌موحد از آثار منتشر شده توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های ویژه برنامه شب خاطره «سپهبدهای اخلاص» خواهد بود که 12 دی ماه 1400 ساعت 10 صبح در مجموعه فرهنگی ورزشی مهتاب آمادگاه ولایت زنجان برگزار خواهد شد.

تولید محتوای فرهنگی از قبیل شعرخوانی، کلیپ و انتشار پوستر و عکس در فضای مجازی و توزیع اثر هنری خوشنویسی تولید شده در حوزه هنری زنجان در برنامه‌های فرهنگی هنری که بدین مناسبت در سطح شهر برگزار خواهد شد.

این اثر هنری؛ شعر«سر جدا، پیکر جدا، این سرنوشت لاله‌هاست / خاتم ملک سلیمان بی‌نگین افتاده است» از اشعار سعید بیابانکی است که به نوعی بیان کننده ویژگی‌های شهادت شهید والامقام می‌باشد که توسط خوشنویس نام‌آشنای استان استاد اصغر محمدی کتابت شده است.

حوزه هنری استان زنجان همانند دیگر مناسبت‌های فرهنگی مذهبی تعدادی از آثار تولید شده در کارگاه‌های تخصصی طراحی پوستر را در اختیار ستاد بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی قرار داده است تا در جهت فضا سازی و نصب بر روی بیلبوردهای شهری بهره برداری لاز م به عمل آید.

نمایشگاه از آثار تجسمی در مکان‌های فرهنگی مذهبی استان در قالب پوستر و عکس در ابعاد 50*70 با مضمون حضور شهید والامقام در میادین جنگی و بیان رشادت‌ها و فداکاری‌های ایشان برپا می شود.

اجرای نقالی طومار حضرت ابوالفضل و سردار سلیمانی توسط هنرمند جوان تئاتر بچه‌های مسجد حمیدرضا محمدلو و اجرای سرود توسط گروه ولایت در مراسم گرامیداشت سپهبد شهید سلیمانی در حسینیه اعظم زنجان و سطح شهر از دیگر برنامه‌های فرهنگی حوزه هنری استان بدین مناسبت بود.

برنامه‌های فرهنگی هنری حوزه هنری زنجان در ادامه سلسله برنامههای حضور کاروان هنری «روایت حبیب» در زنجان که با رونمایی سردیس سردار سلیمانی، حماسه‌خوانی، نقالی، اجرای سرود و برگزاری ویژه برنامه شب خاطره «روایت حبیب» و خاطره‌گویی سردار اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) شمال‌غرب کشور و دیگر همرزمان و همسنگران سردار همراه بود.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات