با کامیون دایون شرکت کرمان دیزل آشنا شوید، یک محصول پرحاشیه!


با کامیون دایون شرکت کرمان دیزل آشنا شوید، یک محصول پرحاشیه!

دایون خودروسازی بزرگ و خصوصی در چین است که از سال 1987 میلادی فعالیت خود را شروع کرده است. این شرکت به همراه زیر مجموعه‌های خود در ساخت انواع خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت‌ها فعالیت می‌کند. طبق ادعای دایون، این شرکت می‌تواند سالانه بیش از 50...

دایون خودروسازی بزرگ و خصوصی در چین است که از سال ۱۹۸۷ میلادی فعالیت خود را شروع کرده است. این شرکت به همراه زیر مجموعه‌های خود در ساخت انواع خودروهای سبک، سنگین و موتورسیکلت‌ها فعالیت می‌کند. طبق ادعای دایون، این شرکت می‌تواند سالانه بیش از ۵۰ هزار کامیون تولید کند که برای فروش این تعداد کامیون قطعاً باید به کشورهای دیگری نیز صادر کند.

با کامیون دایون شرکت کرمان دیزل آشنا شوید، یک محصول پرحاشیه!کامیون دایون

همانطورکه می‌دانید، شرکت‌های چینی معمولاً در پی الگوبرداری هستند که دایون نیز از این قافله عقب نمانده و تمامی کامیون‌هایی که تا به حال تولید کرده را با کابین الگوبرداری شده از ولوو نسل دوم تولید کرده است.

کامیون دایون در ایران

از سال ۹۳ شمسی، کامیون‌های دایون ۳۷۵ توسط گروه کرمان دیزل در بم تولید شدند و با توجه به قیمت پایین‌تری که نسبت به دیگر خودروهای چینی بازار در آن زمان داشتند، توانستند به فروش بالایی در پیش فروش دست پیدا کنند.

با کامیون دایون شرکت کرمان دیزل آشنا شوید، یک محصول پرحاشیه!کامیون دایون کرمان دیزل

لازم است بدانید که کامیون‌های دایون مدتی است در 2 مدل در ایران به تولید می‌رسند، یک مدل سقف‌کوتاه و دیگری سقف‌بلند که البته به تازگی مدل جدیدی از این کامیون نیز رونمایی شده است که نسخه ۴۳۰ بوده و در این مقاله از خودروبانک به آن خواهیم پرداخت.

کابین کامیون دایون

همانطورکه گفتیم کابین دایون جدید الگوبرداری از ولوو نسل دوم شده که در این مدل بیشتر به ولوو FM شباهت دارد. کابین این نسخه دارای دو تخت خواب و دو صندلی بادی است. نکته‌ای که درباره این کابین وجود دارد این است که مانند دیگر کامیون‌های چینی از کابین با دریچه شیشه‌ای بهره می‌برد که هیچ فایده‌ای جز پایین آوردن ایمنی کابین ندارد. چراغ‌های مدل جدید دارای چراغ مخصوص روز، نور بالا و پایین مه‌شکن است.

مشخصات فنی کامیون دایون در ایران

موتور 6 سیلندر 12 لیتری روی کامیون دایون نصب شده که از برند ویچال چین است. این موتور ۴۳۰ اسب بخار قدرت و حدود ۲۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. استاندارد آلایندگی این موتور یورو 5 است و ادبلو نیز مصرف می‌کند (البته در نسخه قدیم یورو 4 بودند).

با کامیون دایون شرکت کرمان دیزل آشنا شوید، یک محصول پرحاشیه!کامیون دایون

گیربکس این کامیون نیز از نوع ۱۶ سرعته اتومات برند Fast چین است که مجهز به اینتاردر گیربکسی نیز شده است. البته در نسخه‌های اولیه گیربکس ۱۶ سرعته دستی ZF آلمان استفاده می‌شد.

تعلیق اتاق سوار بر دو بالن و دو فنر است و تعلیق هر دو محور نیز تماماً فنر است که باعث خشکی این کامیون و عدم فعالیت در بعضی از کاربری‌ها شده است. این کامیون دارای خفه‌کن، اینتاردر است و ترمز هر چهار چرخ کاسه‌ای است.

امکانات کامیون دایون

کروز کنترل، بخاری درجا، چراغ روز Day Light، بالابر برقی اتاق، گرمکن گازوئیل، شاسی ۷۳۵۰ کیلوگرمی، تعلیق پارابولیک جلو و عقب، گرم کن آینه‌های بغل، ضبط با قابلیت اتصال USB و AUX روی این کامیون نصب شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال