پیکر روحانی شاخص گنابادی تشییع و تدفین شد


پیکر روحانی شاخص گنابادی تشییع و تدفین شد

گناباد-ایرنا- پیکر حجت الاسلام و المسلمین محمد مدنی (ناشرالاسلام گنابادی) از علما شاخص گناباد روز دوشنبه در این شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین که با حضور اقشار مختلف مردم، مسوولان، فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی در حدفاصل مصلای امام خمینی (ره) تا حسینیه گناباد برگزار شد، شرکت کنندگان در فراق این روحانی برجسته اشک ماتم ریختند.

آیین وداع با پیکر حجت الاسلام والمسلمین ناشرالاسلام گنابادی همزمان با آیین دومین سالروز شهادت شهید سلیمانی در مصلای امام خمینی (ره) گناباد برگزار شد.

در این آیین پیام آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به مناسبت درگذشت مرحوم مدنیس توسط امام جمعه گناباد قرائت شد.

پیکر حجت الاسلام والمسلمین مدنی بعد از تشییع بر اساس وصیت آن مرحوم در محل حسینیه گناباد کانون همگرایی و مبارزات وی در دوران نهضت انقلاب اسلامی به خاک سپرده شد.

به مناسبت ارتحال حجت الاسلام محمد مدنی روز دوشنبه در گناباد عزای عمومی اعلام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمد مدنی معروف به "ناشرالاسلام گنابادی" از روحانیون برجسته گناباد روز یکشنبه ۱۲ دی ماه در سن ۹۰ سالگی به علت بیماری در این شهرستان دارفانی را وداع گفت.

مرحوم مدنی در مدت افزون بر نیم قرن اخیر نقشی مهم و موثر در مقابله با نحله‌ها و جریانهای انحرافی داشت و علمدار واقعی مقابله با این جریانها در شهرستان گناباد بود.

وی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم مراجع عظام تقلید فعالیت علیه رژیم پهلوی را آغاز کرد و در جنوب خراسان از پیشگامان مبارزات انقلابی در برابر رژیم ستمشاهی بود.

آن روحانی فقید مدتها به خاطر فعالیتهای مبارزاتی ضد رژیم پهلوی در تبعید و بازداشت به سر برد وی فردی ساده‌زیست بود که با کمترین امکانات در یکی از روستاهای گناباد سکونت داشت و زندگی خود را وقف مردم کرد به طوری که همیشه در فعالیتهای اجتماعی و خیرانه نظیر ساخت حسینیه، آب‌انبار، مسجد و خانه برای محرومان نقشی محوری ایفا می‌کرد.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افتتاحیه پیش ‌نشست‌های دومین همایش بین‌المللی امام رضا(ع)