لزوم اعتبارزدایی از اسناد عادی در اسرع وقت


لزوم اعتبارزدایی از اسناد عادی در اسرع وقت

رئیس شورای قضایی استان کرمان اعتباربخشی اسناد عادی را بزرگترین گرفتاری نظام حقوقی کشور دانست و بیان کرد: باید هر چه سریعتر در راستای اعتبارزایی به اسناد رسمی و اعتبارزدایی از اسناد عادی گام برداریم.

یدالله موحد عصر امروز ۱۵ دی ماه در جلسه اعضای شورای قضایی استان کرمان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: کرمان پهناورترین استان کشور است و بیش از سه میلیون جمعیت دارد.

وی افزود: در این خطه ۳۲ حوزه قضایی فعال است و با توجه به‌ اینکه برخی شهرستان های استان کرمان به اندازه یک استان هستند لذا ۱۶ دادگستری شهرستان در این استان وجور دارد و همچنین ۹ حوزه دادگاه بخش و دادگاه عمومی در ۷ شهرستان داریم.

رئیس دادگستری استان کرمان بیان کرد: در استان کرمان ۲۱ واحد ثبتی فعال داریم و همچنین در این خطه ۲۲۹ دفترخانه اسناد رسمی، ۶۰ دفتر خانه ثبت طلاق و ۱۱۹ دفترخانه ثبت ازدواج وجود دارد.

وی با بیان اینکه در اجرای قانون جامع حدنگار گام های بلندی برداشتیم، تصریح کرد: در استان کرمان ۱۶ میلیون هکتار اراضی ملی است که حدود ۱۵ میلیون آن جانمایی و سند تک برگ صادر شده اما تا زمانی که این طرح جامع حدنگار در حوزه شهری درست اجرا نشود آثار آن برای مردم ملموس نخواهد بود.

موحد افزود: باوجود آنکه ۴۰ قرارداد برا اجرای طرح کاداستر منعقد شده اما همچنان با پدیده تعرض به اراضی دولتی و حاشیه نشینی مواجه هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی