تردد در راه‌های کوهستانی و برفی شاهرود با زنجیر چرخ ممکن است


تردد در راه‌های کوهستانی و برفی شاهرود با زنجیر چرخ ممکن است

شاهرود - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود با اشاره به برفی بودن محورهای مواصلاتی این شهرستان به استان گلستان، گفت: مسیرها باز و تردد خودروها فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

سرهنگ علی کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شهروندان از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند، افزود: رانندگانی که قصد رفت و آمد در راه های شاهرود به آزادشهر در گردنه خوش ییلاق و نیز شاهرود به گرگان از مسیر توسکستان دارند ، به راهنمایی‌های ماموران پلیس دقت کنند.

وی به آغاز بارش برف زمستانی از لحظات نخست بامداد امروز در این محورها اشاره کرد و ابراز داشت: نیروهای پلیس راه و راهداری در راه های کوهستانی این شهرستان مستقر هستند تا در صورت نیاز به مردم خدمت رسانی کنند.

کریمی با بیان اینکه رانندگان قبل از حرکت وسایل ایمنی خودرو را کنترل کنند، تصریح کرد: رانندگان تجهیزات زمستانی و همچنین مقداری غذای مناسب به همراه داشته باشند و در مسیر نیز علاوه بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به توصیه های پلیس راه و کارکنان راهداری توجه ویژه داشته باشند.

راه گرگان که از گردنه های توسکستان می گذرد ، حدود ۱۳۰ کیلومتر طول دارد.

همچنین راه شاهرود - آزادشهر استان گلستان هم ۱۲۰ کیلومتر است و از گردنه خوش ییلاق عبور می کند، از این راه هنگام بسته شدن جاده توسکستان به عنوان جایگزین استفاده می‌شود.
گردنه های خوش ییلاق و توسکستان از اواخر پاییز تا پایان زمستان در بیشتر اوقات با مه شدید، باران ، برف و بوران روبرو است.

راه شاهرود - به آزادشهر از محور جنگل اُلنگ هم با آغاز نخستین برف پاییزی و کاهش دید افقی رانندگان بسته می شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)