فرزندان گمنام وطن در آغوش مادر غریب خود آرام گرفتند


فرزندان گمنام وطن در آغوش مادر غریب خود آرام گرفتند

ایلام - ایرنا - دردانه هستی و مهربان ترین مادر کائنات؛ صدای غلغله و همهمه شهر را نمی شنوی، نیک می دانم که می شنونی و آگاهی، امروز مهمان داری ای نازنین ترین مادر گیتی، فرزندانت آمده اند از سفری دور، به پیشوازشان برو.

به گزارش ایرنا، آنها را خوب می شناسی، همان فرزندان خلفی که دیروز در پشت خاکریزهای جبهه و در میان رقص مرگ و گلوله، سَرِ سربندت دعوا داشتند.

همان ها که به همرزمان شان که مفتخر به سربند یا زهرا(س) و یا فاطمه(س) بودند، غبطه می خوردند.

همان فرزندان غیرتمندی که منتقم خون به ناحق ریخته و پهلوی شکسته ات بودند، امروز از سفر بازگشته اند.

مادر فرزندانت را نظاره کن، از آن سروقامتان دیروز فقط یک مشت استخوان بدون پلاک آمده و شاید هم سربندی که مزین به نامت باشد.

گمنام ترین مادر تاریخ، بازی روزگار را دیده ای، فرزندانت هم مثل خودت هستند، آنها هم گمنام و غریبند.

فرزندانت چون تو مظلومند اما نه، تو بازهم مظلومتر از فرزندانت هستی، آنها سنگ مزاری دارند که رویش برای دلخوشی خودمان نوشته ایم شهید گمنام، اما تو حتی آن سنگ مزار را هم نداری که دلمان به دیدنش و زیارتش خوش باشد، از تو فقط نامی و یادی در تاریخ مانده.

مادر، فرزندان رشید و دلاورت بی نام و نشان چون مادرشان روی دست های مردم شهر دارند سوی تو می آیند.

پهلوانان و یلان دیروز که دشمن از هیمنه و ابهت شان به عجز آمده بود، امروز هم نزد تو آمده اند، روی دست های مردم شهر، اما با افتخار و سربلند.

مادر آب و آیینه، کوچه کوچه بهشت را برای قدوم مبارک فرزندانت بیارای که امروز این مسافران خسته از سفر دور و دراز به سرای تو مهمانند.

عمری را منتظر مانده اند که در روزی از سفر بازگردند که همه جای شهر معطر به عطر نام و یاد مادرشان باشد و آن روز فرا رسیده و فرزندانت از راه رسیده اند.

ملائک آسمان را بگوی که فرزندان گمنام و غریبت را تا سرمنزلت مشایعت کنند تا لختی در دامان پرمهرت بیاسایند و آرامش ابدی در کنارت را به آغوش پاره پاره شان بکشانند.

مادر، تو خود اولین شهید مظلوم و ستمدیده راه امامت و ولایت و اولین شهید مدافع حرم بودی و فرزندانت هم بعد از تو عَلَم دفاع از حریمی که به خاطرش جان شیرین را دادی نگذاشتند بر زمین افتد و امروز روسفید و سربلند آمده اند تا از رشادت هایشان برایت حکایت ها بازگو کنند تا تو به وجودشان نزد ملائک افتخار کنی و فخر بورزی.

به گزارش ایرنا، امروز و همزمان با سالگرد شهادت بی بی دو عالم فاطمه زهرا(س) آیین تشییع پیکر ۲۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار شد.

در استان ایلام نیز یک شهید گمنام در محوطه پایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در شهرستان آبدانان با حضور خیل عزاداران و سوگواران مادر شهدا حضرت فاطمه زهرا (س) تشییع شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید