ابتلای عمدی به کرونا عاقلانه نیست


این روزها مطالبی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که بر اساس آن توصیه می...

ابتلای عمدی به کرونا عاقلانه نیست

این روزها مطالبی در شبکه های اجتماعی منتشر می شود که بر اساس آن توصیه می شود اگر واکسن زده اید، بهتر است به طور عمدی خود را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهید تا سیستم ایمنی بدن شما قوی تر شود. متخصصان هشدار می دهند این کار بسیار خطرناک است.

به گزارش سیناپرس، در پی انتشار مطالبی بدون پشتوانه علمی در شبکه های مجازی که مردم را به ابتلای سبک به کرونا تشویق می کند، متخصصین به طور جدی هشدار می دهند عفونت کرونا یک بازی نیست، و شما نباید سعی کنید عمداً آن را دریافت کنید . باید توجه داشت که حتی نوع ظاهراً خفیف ویروس اومیکرون نیز می تواند خطراتی جدی برایتان در پی داشته باشد.

به باور کارشناسان پزشکی، این یک استراتژی پرخطر برای شما، سلامت عمومی و اقتصاد است. دکتر رابرت مورفی، مدیر اجرایی موسسه بهداشت جهانی Havey در دانشکده پزشکی فینبرگ Feinberg در شیکاگو، درباره این مساله گفت: به نظر من اگر کسی سعی کند عمدا به کرونا مبتلا شود، دیوانه است.
مورفی خاطر نشان کرد که طی روزهای گذشته، افرادی با او تماس گرفته‌ و از او پرسیده ‌اند که چرا نباید سعی کنند ویروس خفیف را دریافت و آن را از بین ببرند.
به گزارش سیناپرس، این پزشک متخصص تاکید کرد:‌شما حتی اگر واکسینه شده باشید، از اثرات درازمدت ویروس آگاه نیستید، برخی از افراد از نظر ژنتیکی مستعد ابتلا به عوارض بسیار جدی بعد از کرونا هستند. این کار مثل بازی با دینامیت است.

مرسدس کارنتون، معاون پزشکی پیشگیرانه دانشکده پزشکی فینبرگ نیز در این رابطه گفت، گزارش هایی که بر اساس آن مردم را تشویق می کند به نوع بسیار قابل انتقال و خفیف اومیکرون مبتلا شوند، باعث ایجاد حس ناامیدی در مورد توقف انتقال می شود. اگرچه به نظر می‌رسد در پی ابتلا به اومیکرون آسیب کمتری به ریه وارد شود اما با افزایش میزان بستری شدن در بیمارستان، شاهد این واقعیت هستیم که تعداد زیادی از افراد وجود دارند که به این نوع خفیف مبتلا شده و دچار مشکلاتی جدی می شوند.
در خاتمه گفتنی است به باور متخصصین بیماری های همه گیر، بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا، واکسینه شدن افراد در برابر این ویروس و اعتماد به سیستم پزشکی است. به گزارش سیناپرس، به طور اکید به تمام مردم توصیه می شود اخبار و توصیه های این حوزه را تنها از منابع معتبر و رسمی دنبال کرده و به هیچ عنوان درگیر مسائل شبه علمی نشوند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: consumer.healthday

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* ابتلای عمدی به کرونا عاقلانه نیست[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران