تست بلک استارت واحد G14 نیروگاه مشهد با موفقیت انجام شد


تست بلک استارت واحد G14 نیروگاه مشهد با موفقیت انجام شد

مدیر امور دفتر مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه مشهد گفت؛ آزمایشات خود راه انداز تست بلک استارت واحد G14 نیروگاه مشهد با موفقیت انجام شد.آزمایشات خود راه انداز نیروگاه ها یکی از تست‌های مهم و حساس جهت بازیابی شبکه برق است که در زمان خاموشی‌های گسترده و با اتکا به بلک استارت نیروگاه انجام می‌شود.

یاشار مغمومی در این خصوص اظهار کرد: آزمون واحد دو آلستوم (G14) بر مبنای سناریوی تنظیم و تایید شده از سوی دیسپاچینگ ملی ضمن اجرای مقدمات از ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح مورخ ۱۶ دی ماه ۱۴۰۰ آغاز و در ساعت ۷:۲۳ همان روز با موفقیت کامل پایان یافت.

وی ادامه داد: در این آزمون واحد G14 در زمان بارگیری در مدِ کنترل سرعت ( فرکانس) قرار داده شد، که در تست‌ها نمودارهای تولید توان اکتیو، سرعت، فرکانس، ولتاژ ، ژنراتور، جریان ژنراتور، جریان تحریک و ضریب توان در طول آزمون مورد پایش همکاران محترم شرکت مدیریت شبکه قرار گرفت.

مدیر امور دفتر مهندسی و برنامه‌ریزی نیروگاه مشهد تصریح کرد: آزمایشات خود راه انداز نیروگاه‌ها یکی از تست‌های مهم و حساس جهت بازیابی شبکه برق است که در زمان خاموشی‌های گسترده و با اتکا به بلک استارت نیروگاه انجام می‌شود.

مغمومی در اهمیت خود راه انداز این نیروگاه افزود: در هر زمانی که خاموشی گسترده در شبکه اتفاق می‌افتد و نیروگاه‌ها دسترسی به شبکه برق ندارند با استفاده از دیزل خود راه انداز واحد، راه اندازی واحد نیروگاهی صورت می‌گیرد و و بدین ترتیب به صورت داخلی و محلی نیروگاه را برق دار و پس از آن شبکه و برق مشترکین تأمین میشود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق مشهد، وی گفت: با انجام سلسله آزمایشات فوق پایداری و آمادگی شبکه‌های انتقال و نیروگاهی در برق منطقه خراسان رضوی برای مقابله با بحران‌های احتمالی افزایش یافت.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول