29 فوتی ناشی از کرونا طی نیمه اول دی در آذربایجان‌غربی ثبت شد


29 فوتی ناشی از کرونا طی نیمه اول دی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

ارومیه- ایرنا- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی نیمه نخست دی ماه جاری، 29 مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان ثبت شده که بیشترین موارد مربوط به ارومیه بوده است.

محمدامین ولیزاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت، هفت فوتی در ارومیه، سه فوتی در هریک از شهرستان های پیرانشهر، نقده و سلماس و ۲ فوتی در شهرستان های ماکو، سردشت و میاندوآب به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان های پلدشت، خوی، مهاباد، چایپاره، بوکان، چالدران و اشنویه نیز طی این مدت تنها یک فوتی گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: خوشبختانه در این مدت در شهرستان های شوط، شاهین دژ و تکاب، هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا نداشتیم که امیدواریم این روند ادامه یابد.

ولیزاد گفت: طی ۱۵ روز ابتدایی زمستان امسال، شاهد روزانه حداقل یک فوتی بودیم ولی در روزهای ششم و هفتم هرکدام چهار فوتی گزارش شد که بیشترین تعداد در این مدت بوده است.

وی افزود: امیدواریم با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، شاهد تداوم روند کاهشی مبتلایان، بستری شدگان و فوتی ها در استان باشیم .

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در برخی روزهای کرونایی حتی تعداد فوتی های بالای ۵۰ نفر را نیز تجربه کرده بود و در پیک پنجم نیز در برخی روزها، بیش از ۲۰ فوتی فقط در ارومیه به ثبت می رسید.

تاکنون هفت هزار و ۲۴۴ نفر در آذربایجان غربی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند که ۵.۵ درصد کل فوتی های کشور را شامل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟