رئیس سازمان اوقاف کشور: وقف در خدمت توسعه و درمان کشور قرار گیرد


رئیس سازمان اوقاف کشور: وقف در خدمت توسعه و درمان کشور قرار گیرد

شیراز-ایرنا- نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت:بخش زیادی از هزینه‌های خانوار برای درمان صرف می‌شود که ضروری است که وقف در زمینه ارزان سازی تجهیزات پزشکی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام سید مهدی خاموشی سه‌شنبه در افتتاح کارخانه نوبنیان موقوفه دانش سلامت کوثر فارس تولید کننده «ایمپلنت های ارتوپدی، نوروسرجری، ستون فقرات، طب ورزشی و دندانی در شیراز گفت: نیت واقفین در طول تاریخ خدمت به مردم بوده است، مسائل توسعه‌ای و نیاز روز جامعه باید در نیت واقفین مدنظر قرار گیرد.
وی اظهار داشت: تولیدات این کارخانه در زمینه تامین تجهیزات پزشکی و ارتوپدی است که نیاز کشور است و در گذشته بطور کامل از خارج وارد می‌شده و با افتتاح این کارخانه بخش زیادی از نیاز بازار در این واحد تولید می شود.
نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افرود: سازمانهای توانمند مانند اوقاف باید از موضوعاتی مانند درمان و بهداشت جامعه و تولید کشور پشتیبانی کنند.
خاموشی عنوان کرد: شبیه کارخانه‌ای که در شیراز افتتاح شد بزودی در شرق تهران و در زمینه تامین و تولید ملزومات عمل قلب باز با سرمایه‌گذاری از محل درآمد موقوفات افتتاح خواهد شد.
وی با بیان اینکه در بخش‌های دیگر پزشکی نیز وقف بزودی مشارکت جدی را آغاز خواهد کرد،گفت: شاخه های مختلفی سرمایه‌گذاری در زمینه نیازهای روز جامعه در معاونت بهره وری این سازمان شروع شده که نیاز است که مجلس شورای اسلامی نیز در زمینه رفع موانع و مشکلات سد راه اقدام کند تا بتوان فعالیت خوبی در این عرصه انجام داد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: ظرفیت وقف برای حوزه اقتصاد خط شکن و در حوزه دانش بنیان یک بازوی توانمند است.

روح‌الله ایزدخواه با بیان اینکه هدف از اجرای چنین طرح‌هایی ارزان سازی خدمات سلامت برای مردم جامعه است، افزود: خدمات درمانی در کشور ما پرهزینه است و باید مسیر ارزان سازی این نوع خدمت هموار شود.
وی ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۱ و برنامه هفتم توسعه کشور تلاش شده که هموارسازی این مسیر از نظر قانونی انجام‌ تا ظرفیت وقف و دانش‌بنیان با هم تلفیق شود و در حوزه اقتصاد مقاومتی به کار گرفته شود.
ایزدخواه اضافه کرد: بزرگ ترین دانشگاه‌های دنیا موقوفه است و درآمدهای حاصل از آن در مسیر توسعه علم سرمایه‌گذاری می‌شود اما این ظرفیت بزرگ در کشور ما مغفول مانده است.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک رکن اساسی به نام مردمی سازی دارد گفت: در این حوزه وقف می‌تواند رکن اصلی باشد ، اما این امر نیاز به مدیریت و رهبری و هدایت درست دارد که سازمان وقف این نگرش و رویکرد را در حوزه اقتصادی دنبال کرده‌ است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه به صندوق پژوهش و فناوری که در سازمان اوقاف تاسیس شده اشاره کرد و افزود: این صندوق به عنوان بازوی ریسک‌پذیر وارد شده که بتواند پروژه‌های مفید و موثر را شناسایی و مکانیسمی ایجاد کند که درآمدهای موقوفه بتوانند در این مسیر مورد استفاده قرار گیرند.
وی گفت: امروز ما املاک و دارایی‌های دولتی کم نداریم و مولدسازی این املاک می‌تواند کشور را از هرگونه نیاز از کشورهای خارجی بی‌نیاز ‌کند و این نگاه باید حاکم شود.

کارخانه نوبنیان موقوفه دانش سلامت کوثر فارس در فضایی به مساحت ۶ هزار متر مربع در شهرک صنعتی شیراز ایجاد شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید| چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟