آمادگی سمنان برای واگذاری اراضی روستایی برای ایجاد واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری


آمادگی سمنان برای واگذاری اراضی روستایی برای ایجاد واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان از آمادگی این استان برای واگذاری اراضی برای ایجاد واحد تولیدی، کارگاهی و یا راه‌اندازی طرح های سرمایه گذاری در روستاهای استان خبر داد.

مهدی حمیدی اظهار کرد: زمین های مذکور در داخل محدوده روستا برای ایجاد طرح‌های سرمایه گذاری، توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در خارج از محدوده روستا توسط سازمان جهاد کشاورزی به سرمایه گذاران واگذار می‌شود.

معاون عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: تقویت امر سرمایه‌گذاری در روستاها به منظور راه‌اندازی واحدهای تولیدی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی، امری بسیار تاثیرگذار در امر توسعه روستاهاست.

حمیدی گفت: در راستای توسعه و تقویت شاخصه‌های عمرانی روستاهای استان، مصوب شد تا ۶۰ روستای استان در اولویت بازنگری طرح هادی قرار گیرند.

وی افزود:همچنین برای لایروبی قنوات عمومی، انتخاب پیمانکار با محوریت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها انجام و اقدامات لازم نیز با حمایت و تخصیص اعتبار از سوی جهاد کشاورزی استان انجام می‌شود.

معاون استاندار سمنان از تهیه سند طرح توسعه برای ۱۸۰ روستای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مطالعات این سند بر اساس دانش بومی و محور سرمایه‌گذاری در هر روستا و بر مبنای ظرفیت های گردشگری تهیه و تدوین شده است که ضرورت دارد تا افراد بومی روستاها و سرمایه‌گذاران در روستاها در راستای دریافت زمین برای راه اندازی طرح های سرمایه گذاری، از این سند استفاده کنند.

وی از تلاش برای پیگیری و رصد میزان و نحوه اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار سمنان و تسریع در اجرای این طرح‌ها خبر داد و اظهار کرد: ۲۶ مصوبه در راستای رفع مسائل و مشکلات روستاهای این شهرستان ها در حوزه‌های مختلف طی سفر استاندار سمنان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: مصوبات سفرهای استاندار سمنان به مناطق روستایی شهرستان های شاهرود، دامغان و مهدیشهر، غالبا در حوزه‌های تسهیلات اشتغال‌زایی، واگذاری اراضی برای طرح‌های سرمایه‌گذاری، موارد و مباحث پیرامون بهبود فضاهای آموزشی و مدارس، موارد مرتبط با آب شرب، گازرسانی، ساماندهی پارک ها و بوستان های روستایی، تجهیز سالن های ورزشی، بازنگری طرح هادی، تقویت ماشین آلات دهیاری، ایجاد دیوار ساحلی، تعریض و احداث پل و بهسازی ورودی روستا، مرمت و لایروبی قنوات و تهیه و تکمیل سند توسعه برخی از روستاها بوه است.

وی افزود: به منظور پیگیری، بررسی و اجرای این مصوبات، دستگاه‌های اجرایی بنیاد مسکن ‌انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب، شرکت گاز، فرمانداری های شهرستان های شاهرود، دامغان و مهدیشهر و دفاتر کل امور روستایی و مدیریت بحران استانداری سمنان مامور شدند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند