2 کتابخانه در خراسان شمالی آماده بهره‌برداری است


2 کتابخانه در خراسان شمالی آماده بهره‌برداری است

بجنورد- ایرنا- سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: در 2سال گذشته 22 باب کتابخانه شهری و روستایی بهره برداری شده است که همزمان با دهه مبارک فجر امسال نیز 2 کتابخانه افتتاح می شود. خواهد رسید. 

مهدی آریان روز چهارشنبه در هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه هفت طرح کتابخانه از جمله ایور، رویین، شوقان، سنخواست، تیتکانلو در دست اقدام و نیازمند اعتبارات ویژه برای بهره برداری است گفت: اگر اعتبارات خوبی برای این طرح ها از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نظر گرفته شود کتابخانه شهر ایور تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
وی یکی از رویکردهای اداره کل کتابخانه های عمومی استان را در اجرای برنامه ها هم افزایی با مدیران دستگاه های مختلف استان دانست و گفت: برگزاری برنامه های مشترک با دستگاه های اجرایی استان کیفیت برنامه ها و استقبال خوب علاقه مندان را به دنبال خواهد داشت که به عنوان مثال ثبت نام بیش از ۲۵ هزار نفر در جشنواره رضوی با موضوعات کتابخوانی، پویش کتابخوانی، نقاشی، پویش امام زمان، شعر سرایی، مروجان فرهنگ رضوی و کسب رتبه ۱۶ کشوری در این برنامه است.
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: سالانه ۵۵۰ نشست مدرسه ای و کتابخانه ای با مشارکت آموزش و پرورش، معرفی ۲۲ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب برتر در حوزه های مختلف، ۶۰۰ مسابقه نقاشی و نویسندگی با ۲۲ هزار شرکت کننده، ۵۶۰ جلسه جمع خوانی با شرکت ۶ هزار و ۶۰۰ نفر، هزار و ۲۰۰ برنامه ویژه کودک در کتابخانه ها با حضور ۱۷ هزار کودک، برگزاری کارگاه های آموزشی داستان نویسی، خوشنویسی، نقاشی در سطح کتابخانه ها با شرکت چهار هزار و ۶۰۰ نفر ازدیگر اقدامات انجام شده این اداره کل با مشارکت دستگاه های اجرایی است.
آریان در ادامه به انعقاد تفاهم نامه هایی با ادارات و سازمان هایی از جمله آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد قلم چی، اداره کل عشایر، میراث فرهنگی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، بیناد شهید امور ایثارگران، دانشگاه فرهنگیان برای ترویج کتابخوانی اشاره کرد و افزود: این تفاهم نامه ها در راستای هر چه بهتر برگزاری برنامه ها برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقاء فرهنگی استان منعقد شده است.

در کتابخانه های عمومی خراسان شمالی بیش از ۸۶۰ هزار نسخه کتاب وجود دارد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...