اجرای پروژه نسخه خطی قرآن در تاتارستان


اجرای پروژه نسخه خطی قرآن در تاتارستان

اداره مسلمانان تاتارستان از آغاز اجرای پروژه نسخه خطی قرآن کریم به مناسبت هزار و صدمین ورود اسلام به این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آذرتاج، اداره مسلمانان جمهوری تاتارستان در فدراسیون روسیه اجرای پروژه نسخه خطی قرآن را از امروز (چهارشنبه 22 دی 1400) در چارچوب فعالیت های هزار و صدمین سالگرد ورود اسلام به بولگاری ولگا آغاز کرد.

این جشن رسمی در مسجد قل شریف با نگارش اولین سوره قرآن کریم با خط زیبای عربی برگزار می شود. در این مراسم روحانیون مسلمان در روسیه و نمایندگان مقامات محلی و علمای دینی حضور خواهند داشت.

خبرگزاری آذرتاج به نقل از روزنامه روسی "Argomenti i Facti Tatarstan" گزارش داد که اجرای این پروژه به تهیه نسخه خطی قرآن و صدور نسخه هایی از آن می شود. این اقدام گامی ب سمت احیای دانش خط عربی در روسیه خواهد بود.

این پروژه توسط خوشنویس اهل کازان «ارتور پیسارنکو» دانشجوی معروف خوشنویس، موسس و مدیر مرکز خط عربی و هنر اسلامی اجرا می شود.

مسجد قل شریف درشهر کازان تاتارستان روسیه بزرگ‌ترین مسجد اروپاست که در قرن ششم ساخته شد. نامگذاری این مسجد به نام قل شریف به مبارزه و جانفشانی وی هنگام دفاع از این شهر در زمان یورش نیروهای روسیه در سال 1552 بر می گردد که در این حمله کشته شد. مسلمانان تاتارستان امروز 60 درصد از جمعیت پنج میلیونی آن را تشکیل می دهند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال