تردد در محورهای مواصلاتی استان تهران روان است/ مردم از سفرهای غیرضرور خودداری کنند


تردد در محورهای مواصلاتی استان تهران روان است/ مردم از سفرهای غیرضرور خودداری کنند

تهران- ایرنا- معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: با توجه به بارش باران و برف تا این لحظه حادثه و مشکلی در محورهای مواصلاتی استان نداشته‌ایم و تمام جاده های استان باز و تردد ایمن و روان برقرار است.

عادل مصدقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی از ظهر امروز دوباره سامانه های بارشی در سطح استان فعال می شوند و امشب و فردا(شنبه) بر شدت این سامانه های بارشی افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز جمعه و روز تعطیل است قطعا شاهد افزایش ترافیک در محورهای شمالی و شمال شرق استان از جمله محدوده های پیست آبعلی، جاده هراز، پیست دربندسر، دیزین، محورهای رودبارقصران حوزه شمیرانات و جاده امامزاده داود (ع) خواهیم بود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران از رانندگان خواست با توجه به لغزنده بودن سطح جاده‌ها و شرایط برفی و یخبندان محورهای کوهستانی و مه‌گیر بودن گردنه‌ها حتما با رعایت سرعت مطمئن و داشتن صبر و حوصله به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی و اطمینان از سلامت خودرو خود سفری ایمن و با آرامش داشته باشند.

مصدقی بیان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران در این سامانه بارشی با بکارگیری بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای مجرب راهداری اعم از نیروهای عملیاتی در صف و ستاد قرارگاه مرکزی راهداری زمستانی و همچنین آماده کردن ۲۸ باب راهدار خانه های در محورهای مواصلاتی استان جهت استقرار اکیپ های راهداری و اسکان اضطراری افراد در راه مانده و بکارگیری بیش از ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری تدابیر و تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد ماشین آلات راهداری، ماشین های خاص اعم از خودروهای مکانیزه برف روبی، شن و نمک پاش و برفخور بوده و در طول بیش از هزار و ۲۸۰ کیلومتر از محورها و گردنه های برف گیر عملیات راهداری زمستانی در دست اجراست.

به گفته معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران، براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی از قبل از ظهر امروز مجددا سامانه های بارشی در سطح استان فعال می شوند و به ویژه امشب و فردا(شنبه) بر شدت این سامانه های بارشی افزوده خواهد شد.

مصدقی افزود: همه عوامل راهداری استان همچنان در آماده باش کامل هستند و به صورت لحظه ای نسبت به رصد و مراقبت مستمر از شرایط جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی استان اقدام می کنند که به نوعی این رصدها از طریق دریافت گزارش های ارسالی توسط گشت های راهداری، مشاهده تصاویر زنده از طریق دوربین های نظارت تصویری و همچنین سامانه های تردد شمار هوشمند بر سطح راه ها است.

وی ادامه داد: بارش ها در مناطق غرب استان تهران نظیر اسلامشهر، رباط کریم، ملارد، حوزه ری، اتوبان تهران-قم، آزاد راه تهران- ساوه ،آزادراه تهران-کرج و مناطق جنوبی استان شامل ورامین، پیشوا، پاکدشت و قرچک به شکل باران متوسط بوده و در برخی اوقات شدت بیشتری داشته است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: در حوزه شمال تهران نظیر آزادراه تهران-شمال، جاده امامزاده داود(ع)، حوزه شمیرانات شامل محوره های گردنه قوچک، زردبند، فشم، ارتفاعات دیزین، محورهای روستایی کوهستانی همچون درمابدر، آب نیک، زایگان، عمامه، راحت آباد، محور سد لتیان به سمت لواسان بزرگ، محور شریانی هراز، محور دماوند به سمت فیروزکوه و محدوه های آبسرد به سمت دلیچایی، بارش ها به شکل برف بوده و تا ۶:۳۰ دقیقه امروز جمعه ادامه داشته است.

به گفته وی متوسط بارش ها ۳۰ سانتیمتر در ارتفاعات راه های روستایی و کوهستانی حوزه شمیرانات و در محور شمشک به دیزین بیش از ۵۰ سانتیمتر بارش برف تا این لحظه اتفاق افتاده است.

مصدقی با تاکید بر اینکه مردم از سفرها غیر ضرور و تردد به ارتفاعات کوهستانی برف گیر در این شرایط جوی در پیش رو جدا خودداری کنند، گفت: تلفن گویای ۱۴۱ و تلفن ثابت ۷۷۹۰۹۰۸۰ مرکز مدیریت راهها استان تهران به صورت شبانه روزی آماده اطلاع رسانی از آخرین وضعیت شرایط ترافیکی و جوی جاده های استان به هموطنان است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران گفت: طبق تجربیات تعطیلات آخر هفته از عصر جمعه تا بامداد شنبه شاهد ترافیک سنگین ورودی به شهر تهران از سمت محورهای شمالی و محورهای شمال شرق خواهیم بود که با توجه به ترافیکی که عصر امروز و شامگاه همزمان با سامانه های بارشی خواهد بود، خودروهای برف‌روبی و شن و نمک پاش در محورها مشغول به فعالیت هستند.

مصدقی ادامه داد: تاکید راهداری استان تهران بر این است که رانندگان عبوری حتما به توصیه های عوامل راهداری توجه داشته و همکاری لازم را جهت باز نگه داشتن راه‌ها داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آدم‌های حسابگر خطرناکند: 10نشانه آدم‌های حسابگر