چهارمحال و بختیاری با توسعه راه‌های ارتباطی لردگان و خانمیرزا از بن‌بست خارج می‌شود


چهارمحال و بختیاری با توسعه راه‌های ارتباطی لردگان و خانمیرزا از بن‌بست خارج می‌شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه جاده‌ها و راه‌های ارتباطی لردگان و خانمیرزا، چهارمحال و بختیاری را از بن‌بست خارج و زمینه پیشرفت استان را فراهم می‌کند.

حسین بامیری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته لردگان در مصلای اولی‌الامر این شهر تاکید کرد: شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در دهه‌های گذشته انواع و اقسام خلل‌ها، کمبودها و کاستی‌ها را در حوزه‌های خدماتی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، سیاسی، بهداشتی و درمانی داشته‌اند.
وی افزود: پیگیری رفع این مشکلات به‌منظور توسعه متوازن و برخورداری تمامی مناطق از خدمات مطلوب بخش‌های مختلف در دستور کار قرار دارد.
بامیری توسعه راه‌های ارتباطی در نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا را ضروری اعلام و تصریح کرد: خروج استان از بن‌بست و رسیدن به شاخص‌های رشد و توسعه به ارتقای راه‌های ارتباطی نیاز دارد.
وی یادآور شد: در بودجه سال‌جاری برای آزادراه لردگان به ایذه یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شد که عملیات اجرایی ساخت آن به‌زودی آغاز می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیگیری‌هایی از طریق مجلس شورای اسلامی، دولت و قرارگاه‌های سازندگی خاتم‌الانبیاء و امام حسن (ع) انجام و منجر به اختصاص هشت هزار میلیارد ریال برای راه‌های ارتباطی لردگان و خانمیرزا در اعتبارات سال ۱۴۰۱ شد.
وی گفت: اختصاص این اعتبارات و توسعه جاده‌ها در لردگان و خانمیرزا باعث ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و رشد، توسعه و عمران این شهرستان‌ها می‌شود.
بامیری تاکید کرد: یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای سه‌راهی کوشکی به فلارد پیش‌بینی شد که روند ان به‌علت وجود برخی معارضان کُند است و از مسوولان راه و شهرسازی، دستگاه‌های ذی‌ربط و معتمدان محلی درخواست می‌شود برای رفع این مشکل و تسریع در روند اجرای این طرح همکاری و اقدام کنند.
وی افزود: تونل دوم کره‌بس با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تونل یکم کره‌بس با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحول بزرگی برای خروج لردگان و خانمیرزا از بن‌بست ایفا می‌کند.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عبور راه‌آهن از شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا ضمن ایجاد رونق اقتصادی در منطقه باعث افزایش اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.
وی یادآور شد: هم‌اکنون برخی نقاط چهارمحال و بختیاری از جمله شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا با بحران و تنش آبی مواجه هستند و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به این موضوع نگاه شخصی و سلیقه‌ای ندارند.
بامیری با اشاره به وجود آب‌های روان در اطراف استان اظهار داشت: زیبنده مردم نیست که برای تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت با مشکل مواجه باشند.
وی گفت: مطالبات مردم چهارمحال و بختیاری با اولویت تامین منابع آب پایدار در بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار دارد و در این راستا فرصت‌ها از دست نمی‌رود.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از مجموعه سه هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار سال‌جاری در استان، یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف به شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا اختصاص یافت که ۸۶۰ میلیارد ریال آن با رویکرد تامین آب آشامیدنی برای ساکنان ۵۲ روستای بخش سردشت در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: دعوت و حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو در استان و شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا با هدف رفع مشکلات این شهرستان‌ها به‌ویژه در زمینه آب، اشتغال‌زایی، گردشگری و کشاورزی با رویکرد اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری بوده است.
بامیری تصریح کرد: مسوولان، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی برای انعکاس مشکلات شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا تلاش کنند.
وی یادآور شد: قرار است تزریق اعتبارات سدهای بختیاری در لرستان و خرسان سه در لردگان و خانمیرزا انجام شود.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بهره‌مندی از منابع طبیعی این شهرستان‌ها مانند آب و چاه‌های نفت می‌تواند در رفع مشکلات این شهرستان‌ها تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشد.
وی گفت: مجوز طرح توسعه چاه‌های نفت منطقه ریگ و دودرا شهرستان لردگان با رویکرد تامین منابع مالی برابر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو معادل ۱۹ هزار میلیارد ریال از هیات مدیره نفت مرکزی کشور دریافت شد.
بامیری تاکید کرد: در این صورت علاوه بر رفع مشکلات بیکاری و اقتصادی منطقه، میانگین شاخص‌های توسعه‌ای مختلف در شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا افزایش می‌یابد و در همین راستا تا پایان سال‌جاری و یا ابتدای سال آینده شاهد طرح توسعه چاه‌های نفت منطقه ریگ و دودرا هستیم.
وی افزود: در نشست با وزیر نفت ،طرح توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی درخواست و مجوز صنعت کریستال ملامین برای منطقه فلارد شهرستان لردگان گرفته شد و اکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بومی‌گزینی مهم‌ترین حلقه مفقوده در صنایع پایین‌دستی است که به مسوولان ملی و هلدینگ خلیج‌فارس تذکرهایی برای جذب نیروهای بومی از طریق آزمون‌های استخدامی داده شد.
وی یادآور شد: طرح آمایش سرزمینی در چهارمحال و بختیاری و مناطق شهری، روستایی و عشایری حوزه انتخابیه شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا با جدیت دنبال و اجرایی می‌شود.
بامیری اظهار داشت: هم‌اکنون افزون‌بر هفت هزار نفر از ساکنان روستاهای پشتکوه فلارد، پشتکوه دودرا و پشتکوه میلاس از نعمت گاز بی‌بهره هستند.
وی گفت: به‌ازای تامین هر علمک گاز ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه نیاز است که در نشستی با وزیر نفت مجوز گازرسانی به این مناطق گرفته شد و در مرحله سپری شدن مراحل اداری و قانونی قرار دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اهالی محله‌های مختلف شهر لردگان در خصوص مهار آب‌های سطحی، کمبود سرانه فضای سبز، احداث نامناسب جوی و جدول و مسایل زیباسازی شهر ناراضی بودند اما امروز با تزریق ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در اختیار نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی، وضعیت شهری لردگان در سال آینده متحول می‌شود.
وی افزود: پنج میلیارد ریال برای ادامه روند ساخت مصلی اولی‌الامر شهر لردگان در اختیار امام جمعه این شهر قرار می‌گیرد.
بامیری تصریح کرد: ۵۰ میلیارد ریال از سرجمع اعتبارات در اختیار نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی برای احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر لردگان به شرکت آب و فاضلاب داده می‌شود.
وی یادآور شد: پیگیری‌ها برای ارتقای سیاسی بخش فلارد به شهرستان انجام شده و اکنون در دستور کار نهاد ریاست جمهوری قرار گرفته و همچنین ارتقای سیاسی دهستان ریگ به بخش و ارتقای سه روستا به شهر در حال سپری شدن مراحل قانونی است.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه بهداشت و درمان از سال گذشته تاکنون اقدامات قابل‌توجهی برای هر دو شهرستان شده است و با تامین منابع ارزی مورد نیاز، دستگاه ام. آری. آی (MRI) تا پایان سال‌جاری در بیمارستان شهدای لردگان نصب و راه‌اندازی می‌شود.
وی گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان با ۲۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفت اما همسان‌سازی گروه‌های مختلف از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی است.
نماینده مردم شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت سیزدهم با افزون‌طلبی‌ها، فسادها، رانت‌ها و سیاه‌نمایی‌ها مبارزه می‌کند.
وی افزود: نیروهای اعتقادی، ارزشی، ولایی و سایر گروه‌های دغدغه‌مند برای توسعه و پیشرفت ایران، همدل، متحد، هم‌زبان و یک‌دل باشند و رویکرد امیدآفرینی را در جامعه ترویج دهند.
به گزارش ایرنا، لردگان در ۱۸۰ کیلومتری و آلونی مرکز شهرستان خانمیرزا در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا