کازرون، بیشترین میزان بارش فارس را داشت


کازرون، بیشترین میزان بارش فارس را داشت

شیراز-ایرنا- سرپرست هواشناسی استان فارس اعلام کرد: از بعد از ظهر جمعه 23 دیماه تا  ساعت 12 و سی دقیقه شنبه  24 دیماه براساس  بررسی 33 ایستگاه هواشناسی استان، شهرستان کازرون با  29 میلی متر بیشترین میزان بارندگی اخیر در استان داشته است.

سعید رنجبر شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا بیان داشت: پس از شهرستان کازرون، سپیدان با ۱۸ میلی متر، نورآباد ممسنی با ۱۶، درود زن با ۱۵ و تخت جمشید مرودشت هم با ۱۱ میلی متر در رتبه های بعدی جای داشتند.

وی اضافه کرد: طی این مدت نیز همچنین در سپیدان ۱۰ سانتی متر و در صفا شهر هم یک سانتی متر برف باریده است.

رنجبر افزود: ایستگاه های آباده، ایزد خواست، خرامه، فورگ، گراش، مُهر، نی ریز و شهرک گلستان شیراز نیز طی ۲۴ ساعت گذشته بارش گزارش نشده است.

شیراز ۲ میلی متر باران باریده است

همچنین طی این مدت در شیراز مرکز استان فارس نیز ۲ میلی متر باران باریده است.

سرپرست هواشناسی فارس اعلام کرد: جمع بارندگی سال زارعی در ایستگاه های مختلف تاکنون سپیدان با ۲۵۹ میلی متر بیشرین میزبان باران داشته است، نور آباد ممسنی با ۲۲۲ و سایر ایستگاه ها از ۱۸۶ میلی متر تا ۴۶ میلی متر که کمترین بارش مربوط به آباده است باران باریده است و در شیراز مرکز استان فارس نیز از سال زارعی ۱۰۷ میلی متر باران گزارش شده است.

وی گفت: امروز شنبه ۲۵ دیماه آسمان ابری همراه با بارش در کل استان پیش بینی شده است و برای ۲۶ دیماه، آسمان نیمه ابری همراه با بارش، برای مناطق شمالی در بعدازظهر کاهش بارندگی را خواهیم داشت.

۲۷ و ۲۸ دیماه سراسر فارس بارانی است

رنجبر ادامه داد: این سامانه بارشی برای دوشنبه ۲۷ و سه شنبه ۲۸ دیماه در اکثر مناطق استان به ویژه مناطق جنوب غربی و جنوبی بارندگی خواهد داشت و در مناطق سردسیر شمال و ارتفاعات مرکزی استان بارشها به شکل برف و در مناطق جنوبی گاهی همراه با رعدوبرق پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: سپیدان با یک درجه سردترین نقطه استان بود و لامرد و مُهر هم با ۲۳ درجه بالای صفرگرمترین منطقه استان فارس گزارش شده است.

همچنین دمای هوای مرکز استان طی ۲۴ ساعت گذشته به هفت درجه بالای صفر رسید و حداکثر دمای شیراز ۱۵درجه بالای صفر گزارش شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری