رییس مرکز بهداشت شرق اهواز :ضعیف شمردن سویه اُمیکرون اشتباه است


رییس مرکز بهداشت شرق اهواز :ضعیف شمردن سویه اُمیکرون اشتباه است

اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت شرق اهواز ضعیف شمردن سویه اُمیکرون را اشتباه دانست و گفت: ویروس خفیف و ضعیف وجود ندارد و نباید با تصور و تحلیل‌ اشتباه ضعیف بودن سویه اُمیکرون قربانی این بیماری شویم.

امرالله مردانی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقطه ضعف ما در خصوص اُمیکرون ارایه اطلاعات نادرست در خصوص ضعیف بودن آن است که عده ای آن را باور کرده اند.

وی افزود: هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص نوع جهش سویه جدید اُمیکرون وجود ندارد.

مردانی ادامه داد: در سال‌های گذشته با پیک‌ آنفلوآنزا موارد فوتی نیز ثبت می شد که ناشی از ساده انگاری بود و امروز نیز در خصوص اُمیکرون همان اشتباه را تکرار می‌کنیم.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: هر زمان یک ویروس و سویه جدید منتشر می‌شود در یک برهه زمانی مراکز نمونه گیری دچار ازدحام جمعیت شده در نتیجه در یک ماه مراجعه سرپایی و سپس در ماه بعد موارد بستری زیاد خواهد شد.

وی بیان کرد: اگر می خواهیم در ایام عید نوروز محدودیتی برقرار نشود باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، واکسیناسیون خود را نیز کامل کنیم.

مردانی اضافه کرد: مردم حتما نسبت به تزریق دُز سوم شتاب کنند و وقت را برای یک نوع واکسن خاص تلف نکنند چون ماسک و واکسن ایمنی خیلی خوبی ایجاد می‌کند.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

تاکنون حدود ۸۴ درصد جمعیت هدف استان خوزستان یک دُز، ۶۹ درصد ۲ دُز و ۱۶ درصد سه نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش سفارت ایران در کابل به حمله تروریستی هرات