سه واحد دندانپزشکی غیرمجاز در میاندوآب پلمب شد


سه واحد دندانپزشکی غیرمجاز در میاندوآب پلمب شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: کارشناسان واحد نظارت بر درمان این شبکه سه واحد دندانپزشکی غیرمجاز را پلمب و سه هزار و 745 عدد قرص غیرمجاز را در این شهرستان کشف کردند.

سهراب حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدها شامل یک واحد دندانپزشکی غیرمجاز در شهر "باروق" و ۲ واحد در میاندوآب است که به پلمب آنها اقدام شد.

وی افزود: مداخله در امور پزشکی یکی از مواردی است که متاسفانه در سطح کشور همواره بیماران با آن مواجه هستند و شهرستان میاندوآب نیز از این موضوع مستثنی نیست.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از این مداخله‌ها و همچنین برخورد با متخلفان، واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت همواره سرکشی‌های مداومی را به صورت آشکار و پنهان در راستای مقابله با این مداخلات در دستور کار خود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب افزود: در جدیدترین بررسی‌های صورت گرفته، یک واحد غیرمجاز و مداخله گر در امور دندانپزشکی در شهر باروق و ۲ واحد در میاندوآب که به صورت غیرقانونی اقدام به ارایه خدمت می‌کردند، با حضور کارشناس حقوقی و کارشناسان واحد نظارت بر درمان پلمب و پرونده آنها جهت روند قانونی به دادسرا ارسال شد.

حیدری گفت: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی می‌توانند، جهت شکایت به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان واقع در خیابان پاسداران ساختمان ستاد شبکه مراجعه کنند.

سه هزار و ۷۴۵عدد قرص غیرمجاز در میاندوآب کشف شد

وی اضافه کرد: کارشناسان واحد نظارت بر درمان و واحد نظارت دارویی شبکه بهداشت و درمان میاندوآب، ضمن هماهنگی با پلیس نظارت بر اماکن عمومی و کارشناس حقوقی این شبکه، به محل فروشگاهی در سطح شهر مراجعه و پس از بازدید و مشاهده فروش داروهای غیرمجاز و مخدر، به پلمب این فروشگاه اقدام کردند.

سه واحد دندانپزشکی غیرمجاز در میاندوآب پلمب شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیربط ارجاع داده شد، افزود: از این واحد صنفی که محل عرضه تجهیزات پزشکی است، سه هزار و ۷۴۵ عدد قرص کشف و این واحد پلمب شد.

حیدری گفت: این داروها بیشتر جزو داروهای مخدر و قرص‌های غیرمجاز بودند که برای سلامتی مضر و در صورت استفاده عوارض جبران ناپذیری برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که حفظ سلامت جامعه، مهمترین رسالت این شبکه است، افزود: انتظار داریم شهروندان هرگونه سوء استفاده از بحث دارو و درمان را به واحد نظارت بر درمان و یا واحد دارو و مخدر شبکه بهداشت اطلاع داده و نیازمندی های خود در حوزه دارو را تنها از محل مجاز عرضه و فروش هرگونه دارو و مکمل های دارویی (چه گیاهی و چه شیمیایی) که داروخانه های دارای مجوز قانونی می باشد، تهیه کنند.

میاندوآب با ۲۸۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل