کاهش محسوس دما سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد


کاهش محسوس دما سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز دریایی این اداره‌کل گفت: توفان شدید و کاهش محسوس دما از روز جمعه یکم بهمن ماه این استان را در برخواهد گرفت.

محسن حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: وزش باد شدید که موجب طوفانی شدن و افزایش ارتفاع امواج در دریا می‌شود از اوایل وقت جمعه اول بهمن ماه دریای عمان، تنگه هرمز، مناطق ساحلی و مناطق دور از ساحل را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: این سامانه که تا دوم بهمن در استان حاکم است اختلال در فعالیت‌های دریایی را بدنبال دارد می‌تواند موجب غرق شدن قایق‌های سبک و شناورها نیز شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان وزش باد شدید و خیلی شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دمای هشت تا ۱۰ درجه‌ای دما را از جمله پدیده‌های قالب این سامانه عنوان کرد.
وی با اشاره به مناطق تحت تاثیر این سامانه اظهارداشت: جمعه یکم بهمن تمامی شهرستان‌های استان و دوم بهمن شهرستانهای زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، جنوب ایرانشهر، بمپور، چابهار، دشتیاری، دلگان، راسک، زرآباد، سراوان، سرباز، سیب و سوران، فنوج، قصرقند، کنارک، گلشن، لاشار، مهرستان و نیکشهر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

حیدری با اشاره به صدور هشدار نارنجی کشاورزی این اداره کل برای اکثر نقاط سیستان و بلوچستان از روز جمعه؛ از ادامه دار بودن این هشدار تا سوم بهمن ماه خبر داد.
وی با تاکید بر وزش باد شدید و کاهش محسوس دمای هوا و یخبندان شبانه بویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر بیان کرد: با توجه به کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی استان، جدا شدن سقف‌های موقت و خسارت به تابلوهای تبلیغاتی و احتمال سقوط مصالح از ساختمان‌های نیمه کاره، از هموطنان درخواست می‌شود از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنین کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها و صرفه جویی در حامل های انرژی را با توجه به کاهش محسوس دما ضروری دانست و افزود: خطر سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی و پوشش گلخانه‌ها در اثر باد شدید وجود دارد لذا از کشاورزان عزیز تقاضا می‌شود جهت جلوگیری از بروز خسارات از استحکام سازه، پوشش گلخانه‌ها و سقف سالن ها بازدید کنند.

وی تامین وسایل گرمایشی برای مناطق سیلزده را ضروری دانست و بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران جهت کاهش اثر خسارت های مالی تاکید کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان